Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Albergínia: un globus d’aigua molt vistós per cuinar

Baixes en calories i amb un sabor molt suau, les albergínies fan molt joc per elaborar receptes saludables
Per Laura Caorsi 24 de setembre de 2018

La seva forma de gota allargada, el seu cridaner color i la textura brillant de la seva pell recorden a un globus d’aigua. Tanmateix, és el seu interior que confirma la semblança: les albergínies estan entre els. aliments que contenen més aigua , un element que supera el 92% de la seva composició nutricional. Per fortuna per la nostra dieta, no és l’única cosa que posseeix aquesta hortalissa. A continuació contem les principals propietats nutricionals de les albergínies, com elegir les millors en el mercat i què tenir en compte en preparar-ne en la cuina .

A més d’aigua, les albergínies també ens aporten potassi, quantitats mitjanes de fibra i alguns minerals importants, com el magnesi i el calci. Com té poques calories (a penes 84 kcal per cada 100 grams), és una bona candidata per les dietes de control de pes.

Encara que es venen en el mercat tot l’any, les que trobem ara, al setembre, en general són les més riques. Les albergínies creixen millor amb la calor, i aquestes s’han desenvolupat amb el sol del final de l’estiu. Un luxe. La clau per elegir-ne està en buscar aquelles que siguin fermes al tacte i que no tinguin marques o corts en la pell, ja que és una hortalissa molt sensible que es deteriora amb rapidesa i la polpa de la qual s’oxida en contacte amb l’aire. La seva pell en protegeix, però és molt fina, així que a casa convé manipular-ne amb cura per evitar trencaments, com si fossin globus d’aigua.

Trucs per preparar-ne

Img bon temps cuidar alimentacion hd
Imatge: KaterynaSednieva

Les albergínies es poden preparar de moltíssimes maneres : en saltats i samfaines, al forn, fregides, arrebossades, en musaka estil grec…

L’important, en tots els casos, és eliminar el deixi amarg que té la seva polpa i que, en alguns casos, podria espatllar-nos el plat. Hi ha un truc molt senzill per això. Primer, obrim l’albergínia, fem unes corts en la seva carn i li tirem sal. La deixem reposar així durant mitjana hora sobre una reixeta (primer amb la polpa cap amunt, després amb la polpa cap avall). La sal farà que brot el suc de l’albergínia (el responsable del sabor) cap a la superfície. Esbandim sota el doll d’aigua freda, assequem amb un drap i llesta per cuinar!

Img portada consumer setembre 2018

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa .