Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanida amb enciams variats, papaia i alvocat

Img 102547 g
Temps 5-10 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 369 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Netegem els enciams variats i trossegem.

Sobre els enciams intercalem trossets d’alvocat pelats i trossejats, papaia i uns daditos de formatge crema.

Elaborem una vinagreta amb l’oli d’oliva verge, el vinagre d’estragó i la sal.

Batem amb una forquilla fins a formar una salsa homogènia amb la qual amanirem l’amanida en el moment de servir.

Acabem empolvorant al conjunt uns pebres variats i uns trossets de festucs pelats.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
369 30,3g 7,2g 10,3g 1,1g
18% 43% 36% 11% 19%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

És una oportunitat d'incloure aliments poc consumits com la papaia i l'alvocat. Es tracta de dues fruites, que per la seva particular composició i sabor, resulten molt adequades combinades amb hortalisses en les amanides. L'alvocat és reconegut per ser un aliment amb més grassa, encara que amb un saludable perfil de greixos, abundant en greixos insaturats cardiosaludables. La papaia, amb el seu marcat color taronja, destaca pel seu contingut en beta-carotè, pigment antioxidant, que es transforma en vitamina A en l'organisme. La vitamina A és un nutrient que reforça les defenses i nodreix les mucoses de la boca, el nas i la gola, amb freqüència irritades en els mesos més freds. En aquesta recepta se suggereix afegir formatge per a donar més contrast de sabor, que bé es pot prescindir per a reduir les calories del plat, i sobretot, si es té al·lèrgia a la caseïna (present en la llet i derivats. Per als qui no acostumen a prendre fruita per a postres o que no ingereixen la quantitat que seria desitjable, les amanides amb fruites són una alternativa de gran acceptació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia a la lactosa