Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanida amb fonoll

Temps 15-20 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 165 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño

Elaboració

Rentem el fonoll, tallem en fines rodanxes i ruixem amb el suc de llimona. Pelem les patates, en trossegem en daditos i en coem juntament amb el fonoll, al vapor, en un cestillo especial, dins d’una cassola amb una mica d’aigua. Als 10 minuts comprovem l’estat de cocció. Quan estigui bullit, escorrem i deixem refredar.

Netegem i preparem les fulles d’enciam en trossets de mos. Preparem l’amaniment, barrejant l’oli d’oliva, salsa Perrins, suc de taronja, mostassa i salsa maionesa. Quan estigui la salsa preparada, muntem l’amanida. Col·loquem una base d’enciams, el fonoll i les patates trossejats i bullits, les nous pelades i trossejades, uns grillons de taronja i les colitas de gambes pelades, amanim la salsa preparada i un chorrito d’oli d’oliva per sobre de l’amanida. És important servir en el mateix moment que amanim.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
165 12,9g 0,7g 3,4g 0,2g
8% 18% 4% 4% 3%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

L'enciam és un aliment del qual podem gaudir tot l'any; forma part de les nostres amanides diàries i posseeix grans propietats nutricionals, posseeix un elevat component diürètic degut a la seva quantitat de potassi. És font de calci, fòsfor, potassi i seleni, aquest últim amb un gran poder antioxidant. Conté també aminoàcids essencials i una gran quantitat de vitamina C, E i betacarotenos que l'organisme transforma en vitamina A. Es prepara amb una gran varietat d'aliments, entre ells la gamba, un aliment molt ric en proteïnes, vitamines B3 i B12, baixa en greix i amb propietats antioxidants gràcies a l'elevada presència del zinc. Se suma el coure, un gran aliat pels ossos. Les nous, riques en omega 3, calci, magnesi, polifenoles i vitamina E, són un gran aliment antioxidant. La patata, un aliment molt complet i amb gran poder saciante que carrega el cos d'energia durant llargs períodes de temps i font de carbohidrats, fibra, vitamina C, potassi, fòsfor i calci. Una recepta una mica grassa, però amb una grandíssima varietat de nutrients.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso