Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanida de pollastre amb anacards

Img 150447 g
Temps 5-10 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 309 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Rostim en una paella amb unes gotes d’oli d’oliva els pits de pollastre tallada en taquitos i, si volem, amb un trosset de bacón (això és opcional). Una vegada saltat el pollastre, posem a punt de sal i reservem.

Preparem una base d’enciams, tomàquet pelat i trossejat i poma pelada i trossejada. Sobre aquesta base col·loquem els taquitos de pit de pollastre i bacón saltats, unes tires de ceba tendra fresca i amanim. L’amaniment el podem preparar amb unes cullerades de mostassa de qualitat, oli d’oliva i vinagre de Jerez, amb un polsim de sal. Si volem fer-li un toc fruiter a l’amaniment, agreguem unes gotes de suc de taronja. Servim quan amanim. Aquest plat queda molt ric amb la base freda i el pollastre i el bacón calents, recentment saltats.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
309 20,5g 4,2g 6,4g 0,5g
15% 29% 21% 7% 9%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El pollastre posseeix una composició molt variada i saludable. Els seus nutrients ajuden a reparar teixits de l'organisme i protegeixen el sistema nerviós. Quant a la presència de vitamines i minerals, la carn de pollastre és font de ferro, zinc, fòsfor, vitamina A, B9, B3 i B12. És de fàcil digestió i baixa en colesterol. Es prepara amb anacards, una fruita seca molt rica en àcids grassos insaturats, entre els que especialment destaquen el linoleic i l'oleic. Posseeix grans quantitats de vitamines del grup B i E, a més de ferro, fòsfor, zinc i magnesi. Destaca també la presència de mostassa, una llavor rica en fibra i un poderós laxant natural, rica en calci, proteïnes, magnesi i potassi.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso