Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanida d’endívies, bacallà i taronja amb patata

Temps 15-20 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 342 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Netegem l’endívia i les deshojamos.

Submergim la tallada de bacallà en aigua calenta i quan es puguin treure làmines, la retirem de l’aigua i traiem les làmines de bacallà.

Pelem i traiem grillons de taronja.

Pelem les patates i les coem en aigua amb sal, i una vegada toves, les deixem refredar.

Mentrestant, en un morter o en una batedora, es piquen els alls amb la sal, i agreguem a poc a poc i sense parar de remoure l’oli en un doll molt fi.

A continuació, trossegem les patates; muntem l’amanida sobre les patates i les endívies i col·loquem làmines de bacallà i grillons de taronja.

Napamos (salseamos) tot el conjunt amb la salsa allioli i empolvorem amb julivert picat.

Si es desitja, es pot diluir l’allioli amb una mica d’aigua, suc de taronja o de llet, per a poder embolicar o cobrir les patates més fàcilment i perquè quedi més suau.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
342 25,4g 4,2g 5,3g 0,4g
17% 36% 21% 6% 7%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Lleugeres i refrescants, les amanides que inclouen ingredients procedents dels diferents grups d'aliments s'enriqueixen en nutrients i varietat de matisos (sabors, aromes, textures...). Constitueixen un plat molt saludable, adequat per a totes les edats i especialment, per als qui sofreixen d'excés de pes o han de dur a terme una dieta baixa en greixos, això sí, sense excedir-se en la quantitat d'amaniment.
En persones que no acostumen a prendre fruita per a postres o que no ingereixen la quantitat que seria desitjable, són una alternativa per a fomentar el seu consum.
Aquesta recepta és molt rica en vitamines com la C, la B9 o àcid fòlic, així com en minerals entre els quals destaca el potassi, el fòsfor, antioxidants i, per descomptat, la fibra, que millora el trànsit intestinal.

L'allioli, aporta sobretot àcid oleic, un greix de tipus monoinstaurado. Tant les hortalisses i fruites com el bacallà i l'oli d'oliva són ingredients fonamentals de la dieta mediterrània i el seu consum es relaciona amb un menor risc d'aparició o desenvolupament de malalties cardiovasculars, degeneratives i fins i tot de càncer.
La qualitat del greix d'aquesta recepta, en la qual predomina l'oleic, contribueix a reduir les taxes de l'anomenat "mal colesterol" (LDL) i a augmentar els nivells del "bon colesterol" (HDL).
Els qui han de dur a terme una dieta baixa en sodi hauran de prescindir de la sal, podent afegir llimona i espècies o condiments per a realçar el seu sabor o aportar el seu toc personal.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial