Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Amanida temperada d’espinacs, bacón i formatge de cabra.

Img 145055 g
Temps 5-10 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 236 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Rentem i escorrem les fulles d’enciams variats i les fulles d’espinacs.Tallem la ceba en juliana (tires fines) i en una paella amb l’oli d’oliva calenta i a foc moderat, saltem la ceba fins que adquireixi un lleuger color daurat. Quan la ceba comenci a agafar color, afegim el bacon i donem un rampell perquè es cuini lleugerament; quedarà cruixent el bacon i daurada la ceba. Agreguem el vinagre de Mòdena a aquest saltat i reservem. Posarem també a punt de sal aquesta vinagreta temperada.

D’altra banda, en una paella antiadherent i a foc suau, cuinem lleugerament el formatge de cabra fins que es dauri la superfície, volta i volta. Muntem l’amanida amb els enciams variats, els espinacs i el formatge de cabra a la planxa. Amanim l’amanida amb la vinagreta temperada de ceba i bacón. Acabem el plat afegint unes maduixes (o fruita de temporada, préssec, meló…) per a donar-li un toc fresc al conjunt.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
236 20,7g 8,1g 2,7g 0,8g
12% 30% 41% 3% 13%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

A base d'espinacs, aquesta és una recepta saborosa i nutritiva. Els espinacs són un aliment ric en vitamina K, A i B9 principalment, baix en calories i la seva destacada presència de minerals fa d'aquest aliment una opció saludable. Destaca la presència de ferro, calci, fibra, potassi, iode, magnesi, sodi i zinc. No conté colesterol però sí que conté purinas, per la qual cosa ha de moderar-se el seu consum en aquells consumidors amb un nivell elevat d'àcid úric. S'acompanya de bacón, que afegeix un contrast de sabor així com proteïnes, calci, potassi, iode, una quantitat destacada de sodi i vitamina K. A més és font de colesterol i conté una elevada quantitat de greix. És, doncs, important moderar el seu consum. El formatge de cabra perfecciona la recepta, però suposa un augment del greix saturat i les calories. L'ideal és gaudir d'aquest plat amb moderació i de manera esporàdica.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso