Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Anxoves en vinagreta

Img 15526 g
Temps 10-15 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 93 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Verano

Elaboració

  1. Amb la finalitat d’elaborar un deliciós plat d’anxoves en vinagreta, o aladrocs, és necessari seguir els següents passos:
  2. Cal llevar a les anxoves el cap, els budells i l’espina;
  3. En dividim en dos lloms i llevem la cua.
  4. En rentem, en salem i en col·loquem en un recipient amb tapa.
  5. Posem l’oli, el vinagre, els alls i el julivert i barregem.
  6. Anem posant en capes les anxoves amb cura de què cada capa quedi coberta per la vinagreta.
  7. Si una vegada posades totes les anxoves no quedessin cobertes amb la marinada, afegim una mica més d’oli i de vinagre.
  8. Posem la tapa i reservem fins consumir. Devem mantenir durant 24 hores com a mínim en el marinat.
  9. Es conserva bé diversos dies. Millor en nevera.

Propietats de les anxoves

L’anxova és un dels aliments que més propietats nutricionals conté; pertany als peixos blaus, rics en àcids grassos Omega 3. A més, conté Vitamines A, D, E i K, a més de minerals bàsics com sodi, potassi, magnesi, calci i també ferro. Altres propietats característiques de , peix blau, com les anxoves, és que la seva ingesta contribueix a la prevenció de problemes cardiovasculars degut al seu greix saludable. Aquest pescat ajuda, a més, a baixar el colesterol dolent i a què els nivells del colesterol bo pugin.

Altres receptes amb anxoves

El receptari en el que les anxoves sempre són benvingudes és gairebé infinit, ja siguin naturals o de llauna es poden elaborar nombrosos i variats plats, des de. tostas fins cremes, salses i cabdells de Tudela amb anxoves o salsa d’anxoves.

Pastel d’anxova de llauna

Triturem  50 grams d’anxoves amb dos ous fins formar una crema homogènia. Afegim 75 grams de nata líquida i 100 ml de llet. Untem l’interior d’un motlle rectangular amb mantega. Posem pa rallado en els laterals i en la base. Vertemos la crema d’anxoves en el motlle. Posem al bany María i introduïm en el forn a 180 °C durant 35 minuts. Deixem refredar i servim amb salsa maionesa lleugera, acompanyat de torrades petites de pa amb enciams trossejats i tomatitos nans. Aquest pastel d’anxoves, com entrant, queda molt bé i aparent. Podem sorprendre amb facilitat als nostres convidats.

Entrepà d’anxoves arrebossades o albardadas

Una vegada que les anxoves estan netes de cap i de budell, se’ls tira la sal i es col·loquen en un plat obertes i amb la cua. En altres dos plats batem un parell d’ous i tirem la farina respectivament. Quan l’oli de la paella estigui calenta es tiren de quatre en quatre en paelles grans, i de dues en dues en petites, una vegada passades per la farina primer i l’ou després. Amb molta cura de què no es cremin, se li fa volta i volta en la paella i es retiren. Si es fregeixen moltes, convé canviar d’oli perquè no es cremi la farina i el peix agafi mal gust.

Pasta amb anxoves del nord

Coem la pasta que aquest desitgi, espagetis, macarrons , corbatins… . Després piquem les olives negres sense os en quarts, escorrem les anxoves de la conserva tallant-ne per la meitat al llarg i després en trossets mitjans. En una cassola escalfem la salsa de tomàquet a la que agregarem l’orenga. Quan comenci a bullir la salsa de tomàquet, afegim les olives, traiem del foc la salsa i a continuació agreguem les anxoves. Barregem aquesta salsa amb els espaguetis i coem tot junt un minut. Juntament amb les olives també es poden utilitzar tàperes.

 

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
93 4,4g 1,2g 0,3g 0,5g
5% 6% 6% 0% 8%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Les anxoves s'inclouen en el grup dels peixos blaus, que es caracteritzen per tenir un alt contingut en greix, al contrari que els peixos blancs, de menor contingut lipídic. Aporten greix poliinsaturat mena omega 3, molt beneficiosa per la salut cardiovascular, ja que els estudis indiquen que les persones que consumeixen regularment peix blau, típic de la dieta mediterrània, tenen menys infarts que les que no ho prenen. Aquesta mena de greix, present també en les nous, disminueix el colesterol sanguini. Els peixos petits com les sardines i les anxoves, dels que moltes vegades es prenen les seves espines, són una font excel·lent de calci. A més, els peixos grassos aporten una quantitat important de vitamines liposolubles A i D, aquesta última necessària per l'absorció de calci per l'organisme. Les persones que no tolerin els lactis, troben en aquests aliments una alternativa molt saludable de cobrir les necessitats d'aquest mineral. Els ingredients tan saludables i naturals que componen aquesta recepta, a base de peix blau, oli d'oliva i vinagre, la converteixen en un plat cardiosaludable indicada per totes les edats. Les persones que deguin seguir una dieta amb restricció de greixos deuran limitar el consum d'aquests aliments.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial