Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Batut de iogurt amb fruita fresca i fruita seca

Temps 10-15 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 211 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Pelem les peres i els plàtans i els tallem en rodanxes.

Fem suc de les dues taronges i de la llimona.

Amb ajuda de la batedora, triturem les peres, el plàtan i el suc de taronja i llimona.

Una vegada aconseguit el batut de fruites, afegim els iogurts d’un en un fins a aconseguir la textura desitjada. Després posem a punt de sucre.

Servim els batuts en bols individuals, decorant-los amb trossos petits de fruita seca com a nous, avellanes torrades o panses.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
211 7,5g 2,7g 26,7g 0,1g
11% 11% 14% 30% 2%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Aquest refrescant batut els ingredients principals del qual són la pera, el plàtan i la taronja, a més del iogurt, resulta una font important de vitamines com a pro-vitamina A, àcid fòlic, vitamina C i minerals. El iogurt l'enriqueix en proteïnes de bona qualitat, calci, vitamines del grup B i liposolubles A i D. Les nous i les avellanes incrementen el valor nutricional del plat i sobretot les calories per la seva riquesa en greixos. Tots dos ens ofereixen nombrosos beneficis entre els quals destaca la seva aportació de greix insaturat, que ajuda a reduir el risc de les malalties cardiovasculars. De les panses destaca la seva aportació d'hidrats de carboni senzills i per tant convé moderar el seu consum en cas de diabetis. El consum de fruites dessecades és beneficiós per a les persones que pateixen restrenyiment ja que són aliments rics en fibra. Aquesta recepta està aconsellada per a totes les edats i, especialment, per a fomentar el consum de fruites i lactis, entre aquells als qui els costa consumir les racions recomanades d'aquests aliments tan beneficiosos per a la salut.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia a la lactosa