Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Canelons d’albergínia i carn de boví

Img 110214 g
Temps 50 min - 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 666 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Coem la pasta en una cassola ampla amb aigua bullent i un puñadito de sal. Una vegada cuita, la submergim en aigua freda perquè es refredi íntegrament. L’escorrem i la reservem en una placa untada amb una mica d’oli perquè no es pegui.

Per a preparar el farciment, tallem la ceba, la pastanaga i l’all en brounoisse (en cuadraditos petits), bé amb ajuda del ganivet sobre una taula de cuina o amb un robot de cuina.

Sofregim en una cassola amb una mica d’oli d’oliva la ceba tendra, la pastanaga i els alls fins que es quedin blanditos. A continuació afegim la carn de l’albergínia i la carn de boví picada. Ofeguem durant uns minuts fins que la carn coixa color.

Quan la carn està cuinada afegim la salsa de tomàquet, el paté. Emboliquem amb la cullera de fusta fins a formar una massa amb la qual emplenarem els canelons pel que no podrà quedar molt líquid. Posem a punt de sal el farciment.

Col·loquem el farciment en el centre dels canelons i els enrotllem. Passem els canelons a una font resistent al forn i cobrim amb salsa de tomàquet i una beixamel espessa.

Elaboració de la salsa beixamel :

Posem a escalfar la llet en un cassó. D’altra banda, desfem la mantega en una cassola. Quan està desfeta afegim la farina deixant que es fregeixi, però sense que agafi color.

Una vegada formada una massa amb la mantega i la farina, vertemos a poc a poc la llet calenta sense deixar de remoure perquè no es formin grumolls. Posem a punt de sal. Empolvorem amb formatge ratllat, gratinem durant 3 minuts o fins que la part superior del formatge es gratini.

Servim calent.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
666 48g 18,3g 12,5g 1,5g
33% 69% 91% 14% 25%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Els canelons es poden considerar l'exemple d'un plat combinat energètic i molt nutritiu. A més són plats en general molt acceptats per tots els públics, tant per la seva suau textura i suculència com pel seu agradable sabor. La combinació de pasta amb albergínia, carn de vedella, formatge, beixamel i tomàquet, fan d'aquesta recepta un plat molt complet. Es considera adequat que com primer es prengui una amanida o plat senzill a base de verdures i com a postres una fruita de la temporada. La pasta i la farina de la beixamel aporten sobretot hidrats de carboni complexos (midó), mentre que la llet i el formatge, subministren proteïnes de qualitat, greixos (especialment saturades), calci, fòsfor i vitamines A i D. La carn de vedella és l'ingredient ric en proteïnes, conté poc greix i colesterol. Quant a la qualitat del greix d'aquesta recepta, cal dir que predominen els greixos saturats (mantega, greix de la llet i del formatge). Es pot alleugerir la recepta si la beixamel s'elabora amb llet desnatada i s'empra poc formatge com a condiment per al gratinat.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos renales
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Obesidad o sobrepeso