Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Card i escarola amb cloïsses i gambones en salsa

Img 113199 g
Temps 40-50-min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 305 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Pelem i netegem les tiges dels cards. Coem en una cassola amb aigua bullent i un polsim de sal durant 30 minuts.

Una vegada cuits els escorrem i reservem amb una mica d’oli d’oliva.

D’altra banda, piquem l’all molt fi i el sofregim en l’oli temperat sense deixar de moure’l i sense que arribi a daurar-se. Una vegada que l’all comença a cuinar-se, afegim a la paella els 10 g de farina i sofregim.

A continuació afegim les cucharaditas de vi blanc i dos gots d’aigua.

Cuinem la salsa durant dos minuts i afegim les tiges dels cards cuits i el julivert picat.

Donem un bulliment durant dos minuts i reservem.

En una paella amb una mica d’oli d’oliva saltem les cloïsses i segons s’obren, les traiem i les passem a la cassola amb els cards. En la mateixa paella saltem els gambones pelats i amb un puntet de sal.

Quan comencin a cuinar-se, agreguem a la cassola els cards i cloïsses. Servim amb unes fulles d’escarola i per a donar un toc fresc, un raïm vermell trossejat.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
305 25,7g 4,2g 6g 0,5g
15% 37% 21% 7% 8%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Petita degustació de card, una verdura típica d'hivern i que té propietats digestives. Es compon principalment d'aigua i té una petita quantitat d'hidrats de carboni, per la qual cosa el seu valor calòric és baix. El lleuger sabor amarg li ho deu a una substància anomenada cinarina, que li confereix unes certes propietats terapèutiques, especialment per a depurar el fetge. És per això que el card, igual que altres verdures amargues com a carxofes, endívies, api i escarola, ha de ser presents en els menús copiosos. El seu consum ajuda a millorar les digestions.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado