Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Coca d’oli

Img 36321 g
Temps > 1 h
Dificultat Fàcil
Valor energètic 421 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Barregem en un bol gran l’aigua temperada, el llevat, la sal i l’oli d’oliva.

Afegim a poc a poc la farina, treballant bé la massa.

Deixem la massa en el bol, coberta amb un drap, uns 30 minuts a temperatura ambient.

Col·loquem la massa sobre una placa de forn enfarinada i passem el corró fins a deixar-la plana, donant-li la forma desitjada.

Introduïm en el forn precalentado a 230 °C durant 25 minuts.

A aquesta coca li podem afegir abans de coure el que desitgem: en dolça ametlles, avellanes fruites confitades, o en salada tonyina, sardines, trossos de llom, xoriço, verdures… o simplement una mica d’oli, sal i pebre roig.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
421 15,9g 2,6g 0,6g 0,4g
21% 23% 13% 1% 7%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Aquesta recepta ens ensenya la manera d'elaborar una coca de pa amb els ingredients bàsics. El valor calòric i nutritiu dependrà de la quantitat de coca que es consumeixi (semblant en calories al pa) i dels ingredients que s'afegeixin per a completar el plat. Encara que és una recepta que exigeix més temps per a la seva elaboració, és una manera original de prendre diferents aliments, siguin dolços o salats, segons el moment del dia en què es prepari.
Combinada amb verdures s'obté una espècie de pizza vegetal, saludable i nutritiva, a la qual se li poden afegir els ingredients d'origen animal que més vinguin de gust (tonyina, ou, pollastre...), amb la finalitat d'obtenir un plat complet i equilibrat. Es pot presentar com el plat principal del sopar, precedida d'una bona amanida i d'una fruita fresca o un lacti.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)