Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Compota de Nadal amb gelat de vainilla

Img 103712 g
Temps 50 min - 1 h
Dificultat Fàcil
Valor energètic 332 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Posem tots els fruits dessecats en una cassola. Afegim el vi negre, a poder ser de Criança perquè li transmet el sabor de fusta, el got de vi dolç, el mig litre d’aigua freda, el sucre i el pal de canyella.

Coem durant 30 minuts amb un bulliment suau però continu.

Passat aquest temps, vam afegir la pera i la poma reineta i deixem que cogui a foc suau durant 20 minutos més.

Una vegada cuit tot el conjunt deixem reposar un mínim de 2 hores en la nevera. Col·loquem en una font i ja està llest per a consumir. Podem acompanyar-ho d’un gelat de vainilla.

Aliments de temporada per a una recepta nutritiva i econòmica. Es pot fer la compota més saludable i a millor preu si es prescindeix del vi negre i del gelat de vainilla.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
332 4,7g 2,8g 53g 0,1g
17% 7% 14% 59% 1%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El fet que els ingredients bàsics d'aquestes postres siguin les fruites no ens ha de fer perdre la perspectiva de què es tracta d'una recepta energètica, amb un elevat contingut en sucres. Les fruites dessecades concentren sucre i a això se li suma el que s'afegeix per a aconseguir l'almívar que dona sabor a la fruita cuita. A més, porta com a complement gelat, aliment ja de per si mateix energètic. Per tant, ho prendrem en la quantitat justa per a gaudir del deliciós sabor dolç d'aquestes postres artesanes sense deixar de costat l'aspecte saludable dels aliments.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos renales
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Obesidad o sobrepeso