Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Dia Mundial de les fruites i hortalisses: per què deuries augmentar el seu consum

Els aliments d'origen vegetal són imprescindibles per portar una dieta saludable
Per ASEVEC 19 de octubre de 2018

El dimarts passat, 16 d’octubre, es va celebrar el. Dia Mundial de l’Alimentació i, també, el Dia Mundial de les Fruites i Hortalisses. Quin millor moment que aquesta setmana per destacar els beneficis de. menjar fruites i hortalisses diàriament ! Gairebé tots sabem que el seu consum és fonamental per portar una dieta sana i equilibrada en qualsevol etapa de la vida, però… per què? Us ho expliquem en el següent article.

Els especialistes recomanen el consum mínim de cinc peces de fruites i verdures al dia, que en moltes ocasions es converteix en un objectiu difícil d’aconseguir. Una bona educació alimentària permet la configuració d’una dieta equilibrada, concorde a l’activitat de cada jornada i amb la quantitat de fruites i verdures necessàries . La falta de coneixement suficient sobre els beneficis d’aquests aliments fa que resulti complicat integrar-los en la dieta del dia a dia o aprofitar al màxim les seves bondats. Aquest desconeixement fa que, comunament, s’obviï la ingesta aconsellada d’aquests productes. Per això, cal veure quins són els beneficis de menjar diàriament fruites i hortalisses.

Vitamina C

Aquesta vitamina està molt present en les verdures i hortalisses. Es tracta d’un component necessari pel creixement i el desenvolupament de l’organisme. La vitamina C forma una proteïna important en la producció de la pell, els tendons, els lligaments i els vasos sanguinis. Ajuda a la cicatrització de ferides, enforteix i repara els ossos, dents i cartílags i propícia una millor absorció del ferro. Amb l’arribada del fred, aquesta vitamina es converteix en un dels grans aliats contra catarros i refredats, a més de que és un gran antioxidant. El cos no emmagatzema la vitamina C , per tant, és fonamental consumir cada dia productes que continguin aquest component.

Vitamina A

Aquesta vitamina està present en els vegetals o fruites de color taronja o groc. Les seves propietats antioxidants protegeixen a la pell dels raigs del sol. La taronja, el préssec, la carabassa o les pastanagues són alguns exemples de fruita o verdura amb un gran contingut en vitamina A. Aquest component repara els teixits de l’organisme i enforteix els ossos, el cabell, les ungles o les dents. A més, és bona per la vista. La vitamina A enrobusteix el sistema immunitari i està considerada com un potencial antioxidant, juntament amb la vitamina C, que neutralitza els efectes negatius dels radicals lliures. Es tracta d’un component molt important durant l’embaràs i el creixement.

Potassi, magnesi i fibra

Les fruites i verdures també conten amb la presència, entre els seus components, de minerals com el magnesi i el potassi. Aquests minerals afavoreixen el bon funcionament del sistema muscular, mantenen l’equilibri dels líquids i enforteixen els ossos. A més, cuiden la pressió arterial. Es troben en els. espàrrecs, plàtans, alvocats, espinacs, bròcoli, carabasses o tomàquets , entre molts altres aliments.

El. potassi ajuda al metabolisme, afavoreix les digestions, manté actives les neurones i ajuda a evitar malalties greus com la diabetis. Quant al. magnesi , la major part d’aquest mineral es troba en els ossos, els teixits tous no musculars i els músculs. S’encarrega de regular el bon funcionament dels músculs i el sistema nerviós. A més, cuida els nivells de tensió i regula la glucosa en sang. Aquest mineral prevé trastorns cardíacs, neuromusculars, nerviosos i nombroses malalties cròniques.

Finalment, la fibra és coneguda per la seva capacitat per regular el trànsit intestinal. Existeixen dues menes de fibra , la fibra soluble i la fibra insoluble. La. fibra soluble és la que podem trobar en fruites i verdures. El seu consum suposa una aportació extra d’energia i produeix sensació de sacietat. Disminueix l’absorció de colesterol i prevé malalties del sistema digestiu.

Àcid fòlic

L’àcid fòlic és un dels components principals de fruites i hortalisses. Ajuda al bon funcionament de les cèl·lules i al creixement dels teixits. Resulta un component molt poderós en la prevenció de l’anèmia. Intervé en la formació de glòbuls vermells i de l’ADN, descompon, utilitza i crea noves proteïnes. És fonamental pel desenvolupament del cos humà, ja que transporta la informació genètica. És molt important durant l’embaràs, però també en la resta de les etapes vitals.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) conta amb un espai en Internet , que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades . En la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins el millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.