Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Ensalada russa: un plat, molts beneficis

L'ensalada russa és una recepta refrescant i saludable que, a més, és molt fàcil de fer
Per ASEVEC 28 de maig de 2018

L’ensalada russa està entre els plats més típics de la nostra dieta, especialment durant els mesos de calor on les altes temperatures conviden a prendre aliments frescos. És un plat molt sa, senzill i ràpid d’elaborar que resulta molt nutritiu; una aposta guanyadora per tota la família. A continuació s’enumeren els ingredients que poden formar part de l’ensalada russa, les característiques dels més importants i els beneficis d’aquesta recepta .

Segons la regió on es cuini o dels gustos dels comensals, l’ensalada russa pot incloure alguns ingredients o altres. I són tants els que poden formar part d’aquesta recepta, que hi ha gran número de versions. Entre els aliments més comuns es troben la patata, la pastanaga, els pèsols, els fesols tendres, els. ous , les olives, els cogombrets, el pebrot vermell, la tonyina, la sal, el julivert i, de forma indispensable, la maionesa . Consisteix en un plat d’elaboració ràpida i senzilla, basat en la cocció dels aliments que el requereixin i en la mescla d’aquests amb la resta i, finalment, amb la salsa.

Els beneficis nutricionals de l’ensalada russa

L’ensalada russa és un plat nutritiu, font de vitamines i fibra procedent de les verdures. A més, la suma d’altres ingredients pot fer-ho encara més complet. En moltes ocasions resulta molt comuna afegir més varietats de verdures.

És important tenir en compte que la qualitat dels ingredients determinarà la qualitat final del plat . Una bona opció per elaborar de forma nutritiva una ensalada russa és recórrer a les verdures congelades: la pastanaga o els pèsols congelats aportaran el màxim possible de vitamines i fibra, conservats des del moment de la recol·lecta mitjançant una cura processo de. ultracongelación . A més, les altes temperatures a l’estiu fan més difícil el manteniment de productes frescos, que durant els processos de transport perden amb facilitat parteix de les seves propietats. Per tant, en la preparació d’aquest plat és fonamental partir de bons aliments.

Img millors amanides nadal
Imatge: vkuslandia

El segon factor que cal tenir en compte és l’elaboració. Es deuen coure les hortalisses al punt, perquè no perdin la seva forma i no presentin una textura excessivament tova. Una vegada llestes, s’afegeixen la resta dels aliments.

Si no es disposa de temps suficient per coure cadascuna de les verdures, es pot optar pel combinat de. ensalada russa congelada , una alternativa pràctica que aporta les verdures necessàries rentades, trossejades i precocidas, garantint en tot moment la conservació de les seves propietats nutricionals, sense additius ni conservants.

L’ingredient estrella de l’ensalada russa és la. maionesa . És preferible preparar-la de forma artesana . Finalment, és important conservar el plat en la nevera; d’aquesta forma en servir-lo estarà fresc.

Per parts…

L’ensalada russa, en totes les seves varietats, es presenta com un plat sa i nutritiu degut a la qualitat dels seus ingredients:

  • Pèsols. És un aliment remineralizante que aporta un important valor d’energia i proteïnes. Són considerats cardiosaludables i beneficiosos pel funcionament del sistema nerviós per ser font de minerals, especialment de fòsfor i potassi. Destaca el seu nivell de folatos, que contribueixen en la formació de glòbuls vermells, i, per tant, ajuden a combatre l’anèmia.
  • Fesols tendres. Aliment ric en aigua i potassi amb una baixa proporció en sodi, que potencia la seva acció diürètica, que és beneficiosa en casos de retenció de líquids. El seu alt contingut en fibra contribueix a la reducció del colesterol en sang, a més de prevenir el restrenyiment i reduir el risc de sofrir malalties relacionades amb el tracte gastrointestinal.
  • Pastanaga. Ajuda a reduir el risc de diverses malalties (com les cardiovasculars o les degeneratives) gràcies a substàncies antioxidants com la vitamina E i el betacaroteno.
  • Patates. Destaquen pel seu alt contingut en potassi, que contribueix a prevenir malalties musculars. Les patates també són riques en vitamina B6, beneficiosa pel sistema nerviós, necessària per la renovació cel·lular i bona per mantenir un estat d’ànim equilibrat.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) conta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades . En la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins el millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.