Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Fesols tendres amb salsa de sèsam

Img 61323 g
Temps 40-50-min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 333 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Primavera, Verano

Elaboració

Coem durant 15 minuts en una casserola amb aigua bullent els fesols tendres prèviament pelats. Després escorrem, reservem el brou de cocció de les beines d’una banda i les beines d’altra banda. Pelem les patates i les tallem en trossos grans que courem en aigua bullent amb sal durant 15 minuts o fins que la patates estiguin cuinades. Per a elaborar la salsa de sèsam torrarem en una paella sense oli les llavors de sèsam fins que estiguin ben daurades i llavors les piquem en un morter fins a crear una pasta. En una paella amb una mica d’oli d’oliva sofregim l’all tallat en làmines, afegim els tomatitos nans i amb ajuda d’una forquilla els aixafem una mica, afegim la cucharadita de pebre roig i la pasta de sèsam, mullem amb 2 cullerots del brou de cocció de la beines i posem a punt de sal. Reservem la salsa de sèsam. Donem un rampell a les beines juntament amb les patates en la paella amb una mica de brou de cocció de les beines. Traiem de la paella i servim en els plats. Ruixem amb una mica d’oli d’oliva verge, sal i pebre roig. Acompanyem en el lateral del plat amb unes cucharaditas de salsa de sèsam.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
333 24,7g 4g 4,3g 0,4g
17% 35% 20% 5% 7%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Els fesols tendres són una de les verdures més benvolgudes i consumides
de la nostra gastronomia. Posseeixen un baix contingut calòric gràcies
a l'elevada presència d'aigua en la seva composició. No obstant això són bona
font de vitamines, minerals i substàncies amb acció antioxidant,
grans aliades de la nostra salut. En aquest cas, les tradicionals patates cuites
s'acompanyen d'una original salsa de sèsam, aliment ric en
diferents vitamines i minerals, per la qual cosa aquest plat ens ofereix una interessant
composició nutricional. El seu consum està especialment indicat
per a persones amb problemes d'excés de pes o nivells alts de colesterol
o triglicèrids en sang. A més en comptar amb el pebre roig
i l'all en la seva elaboració, és possible evitar l'addició de sal,
una cosa beneficiosa per a persones hipertenses o amb problemes de retenció
de líquids.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis