Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Fideus mariners al forn

Img 112318 g
Temps < 5 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 381 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Primer elaborem el fumet (brou de peix) posant a bullir amb l’aigua freda el cap de rap (sense gales) les espines, la part verda del porro i les tiges de julivert.

A mesura que va agafant calor, anem desespumando (llevant l’escuma que es va formant en la superfície).

Després de bullir durant 1 hora, colem per un colador fi i reservem.

El fumet no es conserva d’un dia per a un altre i sol utilitzar-se immediatament. Netegem i trossegem els calamarsons.

Deslavamos els musclos, pelem els llagostins i reservem.

Precalentamos el forn a 200 °C .

Piquem molt fines les verdures i les posem a escalfar (daurar) amb una mica d’oli calent en una paellera apta per a ficar després al forn i deixem que es cuini la verdura a foc suau durant 20 minutos.

Quan la verdura estigui cuinada agreguem els calamarsons nets i trossejats, ofeguem el conjunt i a continuació tirem en la paellera els fideus i els torrem juntament amb la verdura i els calamarsons, removent constantment perquè no es cremin.

Quan estiguin daurats, agreguem a la paellera els llagostins pelats i trossejats, els musclos nets amb pela i mullem amb el brou de peix fins a gairebé cobrir-los. Posem a punt de sal però amb cura perquè ja té sabor marí amb tots els ingredients que li hem agregat. Introduïm la paellera en el forn precalentado a 200 °C i esperem que es cuini durant 20 minutos aproximadament.

Servim una vegada que es redueixi el brou i hagi quedat absorbit pels fideus.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
381 3,3g 0,6g 5,7g 0,9g
19% 5% 3% 6% 15%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Cálculos renales
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)