Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Flam de taronja amb aroma de vainilla i salsa anglesa

Img 72118 g
Temps 50 min - 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 343 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Ajuntem en un recipient el suc de taronja amb el sucre l’aroma de vainilla i posem al foc. Quan bulli, vertemos el mig got d’aigua freda i deixem a foc lent durant uns 10 minuts i posteriorment deixem que es refredi.

Batem l’almívar juntament amb els ous fins que quedi una crema sense escuma i posem en la flanera. Coem al bany María (posar una placa amb aigua i dins les flaneras cobertes amb paper d’alumini) en el forn a 160 °C durant 45 minuts. Quan estiguin quallats, deixem refredar en la nevera abans de servir-los. Es poden servir en la flanera, o bé fora del motlle, en un plat acompanyat d’una salsa anglesa.

Salsa anglesa amb aroma de vainilla:

Escalfem la llet amb l’aromatitzant (vainilla). Separem les gemmes de les clares dels ous reservant les clares en la cambra (en un recipient de plàstic tapat). Barregem les gemmes amb el sucre en l’un recipient de cristall removent amb ajuda d’una vareta o d’una batedora amb vareta. Colem la llet calenta sobre la mescla anterior sense deixar de remoure fins a obtenir una crema líquida com la del flam. Escalfem a foc molt suau fins que s’espesseixi lleugerament, bé a foc directe o bé a bany María. Removem per mitjà de varetes fins que qualli lleugerament procurant que no s’agarri al recipient en cap moment. I ja està llesta per a utilitzar.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
343 13,6g 3,8g 43,8g 0,1g
17% 19% 19% 49% 1%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

En aquesta recepta es presenta una variant suculenta i senzilla dels clàssics flams tradicionals, que aporta gran quantitat de nutrients en estar elaborat amb aliments variats. Els ous són aliments molt interessants des del punt de vista nutricional. La seva clara és rica en proteïnes d'alt valor biològic, mentre que la seva gemma, tan abundant en aquesta recepta, aporta greix i colesterol però també vitamines liposolubles A, D i E, vitamines del grup B i diferents minerals com a ferro i fòsfor, entre altres. El sucre és un altre ingredient abundant en aquesta recepta pel que aquestes postres estan desaconsellades per a les persones diabètiques. La llet, ingredient indiscutible en multitud de postres, contribueix a mantenir la salut dels ossos pel seu contingut en calci. Per a evitar una ingesta excessiva de greix saturat en la dieta, s'empra llet desnatada. El suc de taronja és l'ingredient que diferencia a aquest d'altres varietats de flams i que aporta vitamina C i altres substàncies antioxidants. Com a toc final del flam se li afegeix vainilla amb la qual s'obté una aroma especial.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Diabetes mellitus
  • Intolerancia a la lactosa
  • Obesidad o sobrepeso