Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Gall a la planxa amb llimona i ajetes tendres saltats

Temps 10-15 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 367 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

  1. Aquesta recepta de tan sols tres ingredients; gall a la planxa amb llimona i ajetes tendres és molt fàcil de cuinar. A continuació expliquem tot el proeso pas a pas:
  2. Netegem els galls de cap, espines laterals i de les vísceres.
  3. Una vegada nets els galls els fem unes lleugeres corts transversals perquè en el moment de cuinar-los s’agafen abans.
  4. En una paella antiadherente a foc mitjà i amb una mica d’oli d’oliva elaborem 2 minuts per cada costat els peixos empolvorant amb una mica de sal i unes gotes de suc de llimona segons es van cuinant.
  5.  En aquesta mateixa paella i amb una mica més d’oli saltem fins daurar els ajetes tendres.
  6. Servim els galls acompanyats dels ajetes tendres i una rodanxa de llimona.

Beneficis nutricionals del gall

Aporta magnesi, potassi, fòsfor, sense oblidar-nos de ferro, seleni, iode i zinc. A més, és un dels peixos més sans i  més recomanats en nens, als que és millor treure els lloms per evitar sofrir un episodi difícil per les espines, i en les persones majors, pel seu problemes per mastegar. També és un peix adequat per elaborar pastels de peix, ja que s’esmicola sense cap problema i, El gall és un dels peixos de major qualitat per la quantitat de vitamines i proteinas que inclou sobretot, sense perdre cap de les seves propietats.

Aquest pescat blanc, d’aigua salada, pertany a la facilia dels Escoftálmidos. S’alimenta de crustacis, cefalòpodes i i fins i tot d’altres peixos de menor grandària i en alguns països està prohibida la pesca de galls menors de 20 cm. Com curiositat, convé saber que al gall se’n crida en Balears i Catalunya, bruixa ; en Cantàbria, ullet ; en Galícia, rapante de taques i en País Basc, i txas oillarra.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
367 19,9g 3,3g 2g 0,8g
18% 28% 17% 2% 13%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El gall és un peix blanc, amb escàs contingut gras i ric en proteïnes d'alt valor biològic. A més gràcies al seu suau sabor pot ajudar a què els més petits es vagin acostumant a consumir peix d'una manera habitual. En aquest plat, el gall es cuina a la planxa per que el seu contingut calòric no es veurà augmentat. S'acompanya d'una salsa lleugera de llimona i d'uns ajetes tendres que fan del conjunt un plat molt adequat per dietes amb restricció de greixos i de calories. Gràcies a les formes de cuinar d'aquesta recepta i a les característiques nutricionals dels aliments que formen part d'aquest plat, pot considerar apte per qualsevol persona, a excepció dels qui pateixin intolerància al peix.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado