Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Gelat súper fàcil de cacau

Img 154772 g
Temps > 2 h
Dificultat Principiants
Valor energètic 256 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Barregem amb una batedora el. cacau soluble amb la llet. Una vegada batut, agreguem la nata líquida. En aquest cas, perquè quedin uns gelats cremosos, utilitzarem nata amb 35% de matèria grassa (la que s’utilitza per muntar).

Provem la mescla per fer l’últim toc de sabor. Si el cacau soluble tingués sucre no agregaríem més sucre, però si hem utilitzat cacau pur llavors sí que haurem d’afegir sucre (o edulcorant) al gust fins aconseguir el sabor desitjat.

Vertemos la mescla en els motlles de gelat amb forma de pols i col·loquem la tapa amb el pal per poder agafar-ho després, una vegada que estigui gelat. Congelem durant una nit sencera, unes 10 hores, perquè endureixi molt bé i… Llestos per menjar els gelat casolans!

Podem agregar trossets de fruites a l’interior, triant les fruites d’estiu: préssec, albercoc, nectarines… O trossets de fruits vermells, com els de finals d’estiu. Les mores i gerds queden especialment bé.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
256 20g 12,5g 13,4g 0,2g
13% 29% 62% 15% 3%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Recepta deliciosa però no apta per tots els consumidors. A base de llet i nata liquida, aliments que aporten importants nutrients com el calci, magnesi, fòsfor, ferro i vitamines A i D però que són al seu torn font de grans quantitats de greix saturat, sucres i colesterol. Es prepara amb cacau ensucrat que suma més quantitat de sucres, greix i pocs nutrients més. És una recepta a consumir amb moderació i de manera molt esporàdica.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis