Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Les verdures enfront de les al·lèrgies de primavera

L'alimentació és un dels pilars fonamentals per una bona salut i les verdures exerceixen un paper protagonista en la cura de l'organisme
Per ASEVEC 27 de abril de 2018

Amb l’arribada del bon temps, institucions i entitats expertes en nutrició recomanen l’augment del consum de verdures i fruites, ja que, a més de vitamines, minerals i fibra, contenen un 90% d’aigua i la seva digestió és molt lleugera. Perfectes per cuidar de l’organisme per fora i per dins, totes les verdures són bones per la salut, encara que algunes resulten molt interessants per reduir els símptomes de les tan freqüents al·lèrgies de primavera , com es conta en el següent article.

Img verdures al·lèrgiesImatge: nndanko.gmail.com

La primavera és una de les estacions més agradables de l’any: el final de l’hivern marca l’inici d’una època de bon temps, perfecta per sortir de casa i organitzar tots els plans a l’aire lliure que no s’han pogut fer els mesos anteriors. La naturalesa floreix i els parcs i carrers s’omplen de color. Tanmateix, a tothom no li resulta tan agradable aquesta temporada.

En Espanya, el 30% de la població sofreix alguna mena d’al·lèrgia. Aquest problema de salut prové d’una resposta immunològica del cos cap a determinades substàncies presents en l’entorn, com la pols, el pol·len, el pèl animal o, fins i tot, alguns aliments. L’origen d’aquesta resposta resideix en l’exposició contínua a la contaminació, en una mala alimentació o en altres factors negatius per la salut, com el tabac o l’alcohol. Per prevenir casos greus de reaccions al·lèrgiques, és important acudir al metge davant qualsevol símptoma, per localitzar el problema al més aviat possible.

Són moltes les persones afectades per al·lèrgies primaverals. La més coneguda -i comuna- és l’al·lèrgia al pol·len, la del pol·len de xiprer, plataner, olivera i gramínies… Aquesta mena de reaccions al·lèrgiques resulten difícils de prevenir, ja que es produeixen en espais oberts, com carrers o parcs, que en moltes ocasions és necessari travessar diàriament. Per tant, l’objectiu principal de les persones que en sofreixen és reduir els símptomes el màxim possible.

L’alimentació és un dels pilars fonamentals per una bona salut: la ingesta diària de. aliments sans i naturals ajuda a enfortir el sistema immunològic i a prevenir una infinitat de malalties . A continuació es repassen algunes verdures riques en vitamines i minerals que ajuden al sistema immune. Atents!

La ceba

És un dels aliments més presents en la dieta mediterrània amb grans beneficis per la salut. Aquesta hortalissa s’utilitza sovint com remei casolà per combatre la caspa, la caiguda del cabell, l’envelliment de la pell o problemes respiratoris com el catarro, el refredat, la grip o la bronquitis. La ceba conté propietats antiinflamatòries i antibiòtiques i resulta perfecta per combatre els símptomes de les reaccions al·lèrgiques. Es tracta, per tant, d’un gran aliat del sistema immunològic.

El bròcoli

Està entre els aliments més recomanats i és catalogat de superalimento. Conté una gran quantitat de fibra i vitamines. El. bròcoli és una de les verdures amb més vitamina C, un component idoni per alleujar els símptomes de l’al·lèrgia. A més, ajuda a prevenir malalties, protegeix al cor i contribueix a reduir el colesterol dolent de l’organisme. És un aliment amb un perfil nutricional molt interessant, protegeix els ossos, els ulls, la pell… Un altre ingredient indispensable per cuidar de la salut.

Col arrissada

Les cols, igual que el bròcoli, pertanyen a la família de les crucíferes i tenen un alt nivell de vitamina C. A més, contenen carotenoides, un pigment natural que ajuda a combatre els efectes dels brots propis de les al·lèrgies. La fulla verda de la col posseeix una gran varietat de substàncies vegetals molt nutritives i beneficioses per la salut. Està composta, en part, per quantitat de vitamines i minerals.

Són moltes les varietats de cols que es troben en el mercat. La col arrissada està considerada com una gran opció en la lluita contra l’al·lèrgia estacional i altres molèsties relacionades amb el sistema respiratori. Es tracta d’una verdura rica en vitamina C i K i en minerals com el potassi, el magnesi, el seleni i el calci. A més de ser un gran aliat del sistema immunològic, redueix els nivells de colesterol i prevé de malalties cardiovasculars.

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) conta amb un espai en Internet , que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades . En la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins el millor tractament i ús en la cuina per elaborar plats deliciosos.