Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Magdalenes de xocolata amb Thermomix

Img 146420 g
Temps > 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 430 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Col·loquem en el got de la Thermomix els ous i el sucre i programem 2 minuts en velocitat 2 . A continuació afegim l’oli, la ralladura de la pell de taronja bé neta i programem 1 minut a 37 °C i a velocitat 3 . Incorporem el cacau en pols i barregem durant 10 segons en velocitat 3 . Afegim la farina amb el llevat, barregem de nou durant 10 segons en velocitat 3 . Si fos necessari, nosaltres acabem de barrejar amb cura amb l’ajuda de l’espàtula.

Deixem reposar la mescla durant 1 hora a temperatura ambient. Emplenem cada motlle de paper fins a la meitat i introduïm en el forn prèviament precalentado a 220 °C amb calor a dalt, a baix i ventilador. Quan les magdalenes comencin a pujar i adoptin la seva forma típica baixem la temperatura del forn a 180 °C i deixem que acabi el seu enfornat a aquesta temperatura. La cocció de les magdalenes sol durar uns 20 minutos.

Quan les magdalenes hagin pujat i llueixin esponjoses, no abans, obrim el forn i comprovem que estan quallades. Sabrem que ja estan llestes si les punxem amb una broqueta i surt neta de l’interior. Traiem del forn i les col·loquem sobre una reixeta perquè es refredin com més aviat millor per a poder menjar-les.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
430 19,6g 3,4g 28,2g 0,4g
22% 28% 17% 31% 6%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Les magdalenes de xocolata són una delícia al paladar, de fàcil elaboració i sabor exquisit, sempre apetibles. No obstant això, ha de moderar-se el seu consum ja que són font d'una gran quantitat de sucres i greix saturat el que no és recomanable per a l'organisme. Entre les seves propietats nutricionals cal destacar la presència de ferro, calci, fibra, potassi, magnesi, iode, fòsfor, zinc en menor mesura i vitamines A, B3, B9, E, K. És font de colesterol el que ha de tenir-se en compte per a aquells consumidors amb hipelipemias. És per tant un plaer que, com tot, ha de moderar-se però no per això deixar de menjar.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso