Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Mandonguilles de verdel amb salsa ràpida

Img 98038 g
Temps 20-30 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 1035 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Posem la molla de pa en remull amb la llet.

Netegem els verdeles de pell i espines, i esmollem amb el robot de cuina. Afegim a part del peix, el julivert, el gra d’all pelat, la sal, el pebre i l’ou juntament amb la molla de pa remullada i triturem fins a formar una massa manejable.

Modelem la massa en forma de mandonguilles. Les passem per farina i les fregim en oli molt calent.

Una vegada fregides lleugerament, les traiem de la paella i les posem sobre paper de cuina perquè absorbeixi l’excés d’oli.

En la mateixa paella, a la qual haurem retirat gairebé tot l’oli de fritada, sofregim els grans d’all tallat en brounoisse (troceadito molt petit). Quan comenci a agafar color agreguem la salsa de tomàquet casolana, unes gotetes de salsa de soia i el sucre. Deixem que faci un bulliment i passem pel colador xinès. Reservem.

Posteriorment, introduïm les mandonguilles de verdel en la salsa ràpida.

Podem acompanyar el plat amb una mica de bròquil i pastanaga cuita.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
1035 87,8g 15,3g 5,6g 1g
52% 125% 77% 6% 17%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Aprofitar els peixos de la temporada per a delectar amb noves receptes és una idea sana. El verdel, com a peix blau, és ric en en àcids grassos omega-3, amb funcions de sobres conegudes sobre la prevenció de malalties cardiovasculars. El més usual és menjar-ho rostit al forn, i fins i tot acompanyat de patates forneres. Per a l'elaboració de les mandonguilles, a més del verdel s'empren també pa i ou, i a més es cuinen fregides, per la qual cosa el valor calòric que en principi presenta aquesta pescat es veurà lleugerament incrementat. Per a acompanyar a les mandonguilles, es prepara una rica i senzilla salsa de tomàquet, que suavitza el sabor més pronunciat del peix i enriqueix la recepta en nutrients reguladors i antioxidants, escassos d'altra banda en el verdel.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Gastritis
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)