Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Melmelada de mores i figues

Temps > 1 h
Dificultat Fàcil
Valor energètic 114 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Verano

Elaboració

Rentem acuradament les mores, i eliminem totes les fulles i rabitos. Es posen en una cassola amb mig litre d’aigua i es deixa que arrencada el bulliment.

En aquest moment retirem immediatament el recipient del foc i mantenim tapat durant cinc minuts.

Traiem les mores i passem per un tamís. Rentem acuradament el recipient on hem bullit.

A continuació col·loquem les mores de nou juntament amb el sucre sobre el foc.

Escalfem i removem amb una espàtula de fusta i deixem bullir fins a obtenir una melmelada espessa.

En aquest moment apartem i deixem refredar.

Llevem la pell a les figues i els trossegem.

Posem tota la polpa de les figues en una cassola i afegim el sucre i la ralladura de llimona. Cuinem a foc baix barrejant i llevant l’escuma que es genera.

Quan la melmelada aconsegueixi la consistència desitjada, és el moment d’afegir-li el suc de llimona, cuinant 5 minuts més, sempre a foc baix i removent la preparació. Deixem refredar la melmelada de figues.

Barregem les dues melmelades o si volem les envasem per separat.

Guardem en un recipient de vidre amb tancament hermètic.

Introduïm els pots plens de melmelada i tancats amb tapa, en una cassola amb aigua cobrint fins les parteix superior de les tapes i coem a bulliment suau durant 15 minuts per a fer el buit als pots. D’aquesta manera podem conservar en un lloc fosc i sec durant 1 any.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
114 0g 0g 27,6g 0g
6% 0% 0% 31% 0%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La melmelada casolana de mores i figues presenta una aroma i sabor realment agradables,
a més de posseir unes característiques nutricionals molt interessants.
En utilitzar fruita fresca per a elaborar aquesta melmelada, ens podem aprofitar
de totes les vitamines, minerals, fibra i substàncies amb acció antioxidant
que aquests saludables aliments presenten. Si bé, és important tenir en compte
que l'elaboració d'aquesta melmelada casolana requereix una quantitat important
de sucre, per la qual cosa convé que el seu consum tingui lloc de manera moderada.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipertrigliceridemia
  • Obesidad o sobrepeso