Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Musli tres cereals amb poma i nou

Temps < 5 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 482 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Rentem la civada en un colador amb aigua de l’aixeta, escorrem i la passem a un recipient profund; agreguem la tasseta d’aigua o suc de taronja. Tapem i deixem en un lloc fresc o en el refrigerador durant tota la nit.

Al matí agreguem el blat i l’arròs, les panses o dàtils, la poma picada i les nous al gust.

Si desitgem endolcir més, afegim una mica de mel, però és preferible que acceptem el sabor i dolçor natural dels aliments, perquè amb el sucre natural de les fruites fresques i seques és suficient.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
482 8,2g 1,5g 21,5g 0,2g
24% 12% 7% 24% 3%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Un fantàstic conjugat d'ingredients que aporta l'energia i nutrients necessaris per a començar la jornada amb tots els sentits en marxa.
Els cereals són la base del desdejuni, ja que la major part de la seva composició és midó, l'hidrat de carboni de reserva dels vegetals, la qual cosa els dona un caràcter totalment energètic. També aporten proteïnes (que encara que no són completes sí que es presenten en una qualitat molt acceptable) minerals (calci, ferro i zinc) i vitamines (B1, B2, niacina i folatos).
La fruita fresca enriqueix la recepta ampliant el ventall de nutrients reguladors (vitamina C, antioxidants, potassi i magnesi) entre els quals es troba la fibra, que prevé o millora el restrenyiment, contribueix a reduir les taxes de colesterol en sang i controla la glucèmia (nivells de sucre en sang), a més posseeix un efecte saciante, la qual cosa beneficia a les persones que duen a terme una dieta per a perdre pes.
El toc dolç ve dau per les fruites dessecades, riques sobretot en sucres, encara que també tenen un contingut alt en minerals, vitamines i fibra, per la qual cosa finalment aquest desdejuni pot resultar una alternativa interessant per a persones de totes les edats, sobretot per als nens, dones embarassades (per la quantitat interessant d'àcid fòlic que prevé l'aparició d'espina bífida en el fetus) i en general per a totes les persones que decideixin fer el primer menjar del dia d'una forma atractiva, variada i amb nous sabors.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo