Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Peix espasa al forn

Img 137730 g
Temps 20-30 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 266 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

La recepta de peix espasa al forn va entrant a poc a poc en les nostres llars degut a la senzillesa de la recepta i a les propietats d’aquest peix. A continuació et diem com cuinar aquest senzill plat:

  1. Rentem i assequem les rodanxes del peix espasa. Salem lleugerament la superfície i n’untem amb oli d’oliva.
  2. En una safata de forn, col·loquem una base de patates i cebes tallada en fines rodanxes amb un chorrito d’oli d’oliva i sal.
  3. Introduïm al forn a 200 °C durant 10 minuts; traiem la safata del forn, col·loquem les rodanxes de peix espasa damunt de les patates medio rostides i tornem a introduir al forn perquè es rosteixi tot junt durant 15 o 20 minutos més.
  4. Una vegada que el peix està gairebé rostit, afegim una poc de vi blanc i deixem que s’acabi de cuinar dins del forn fins que vegem que el peix està al punt.
  5. Piquem l’all en brounoisse (trossets molt petits), saltem en una paella amb una mica d’oli d’oliva i quan comenci a daurés ho traiem del foc, agreguem el julivert picat e vertemos la mescla damunt de les rodanxes del peix espasa recentment tret del forn.
  6. Servim el peix al moment, acompanyat de les patates i de les ceba rostides alhora.

Propietats nutricionals

En alguns llocs és més conegut com Emperador, mentre que en altres se’n crida Peix Espasa, i es troba en tots els oceans del món. Es tracta d’un peix blau i per això conté importants propietats nutricionals, entre les que cal destacar tots els aminoàcids essencials.

És un peix ric en ferro, per que resulta molt recomanable la seva ingesta en casos d’anèmia, així com en fòsfor, per que és bo per la vista i la cura de la pell. A més resulta saciante i permet una gran varietat culinària, ja que a penes té espines, per que es pot cuinar de forma senzilla no sols rostit al forn, sinó a la planxa acompanyat de verdures.

 

 

 

 

 

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
266 16,1g 3,3g 0,6g 0,6g
13% 23% 16% 1% 9%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El peix espasa es considera un peix blau de sabor molt pronunciat i carn compacta. Com tal, destaca per la seva aportació d'àcids grassos omega-3, reconeguts com protectors de la salut cardiovascular. En cuinar-ho al forn no precisa a penes l'addició de greix per que les calories i els greixos de la recepta a penes varien. Com guarnició s'acompanya de patates, un complement al menú d'hidrats de carboni complexos. El resultat és un plat sa i nutritiu i apte per gairebé tots els públics, amb limitació pels qui tinguin problemes d'àcid úric o les persones al·lèrgiques o amb intoleràncies al peix.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado