Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Per què a l’all cal usar-lo amb cap

L'all pertany a la família de la ceba o el porro, forma part de les nostres receptes des de fa centenars d'anys i se li atribueixen nombroses propietats saludables
Per Laura Caorsi 5 de gener de 2019

L’all , d’aspecte humil i discret, atresora una infinitat de bondats nutricionals i gastronòmiques. En l’antiguitat, a més, s’emprava com remei per tractar nombrosos problemes, des de combatre refredats i protegir el cor fins millorar la circulació sanguínia o augmentar l’apetit sexual. Bona part d’aquesta fama ha perviscut fins els nostres dies, ja que encara és considerat un aliment ple de virtuts, molt beneficiós per la salut, com veurem a continuació .

Potser l’all no és tan màgic com es creia antany, però sí ha demostrat ser eficaç per reduir la pressió arterial i prevenir l’arterioesclerosi , com expliquen des de la. Fundació Espanyola del Cor (FEC). De fet, exerceix cert efecte anticoagulant i per això es desaconsella el seu consum abans i després d’una intervenció quirúrgica.

Què conté de. especial aquest aliment? És ric en àcid fòlic, en algunes vitamines, com la C , i en minerals tan importants com el potassi, el magnesi o el fòsfor. A més, el seu inconfusible sabor és capaç de millorar moltes receptes, fer-li vidilla fins als plats més fats i aromatitzar amaniments d’ús habitual, com l’oli o la maionesa.

Img receptes centenàries avui hd
Imatge: vankad

Però tampoc cal exagerar. Per moltes vitamines o minerals que contingui, les. quantitats d’all que consumim són petites i impedeixen que l’aportació nutricional sigui significatiu. Caldria menjar 100 grams d’all (uns 50 dents) per ingerir el 28% de vitamina C que ens aporta una taronja del mateix pes. Clarament, gana la taronja que, d’altra banda, no repeteix, com succeeix amb l’all.

Llavors? El millor consell és aprofitar les seves qualitats gastronòmiques sabent que és ric i, també, sa. En el mercat , cal elegir els que siguin ferms, pesats per la seva grandària i sense brots verds, i evitar els que tinguin aspecte groguenc o semblin estar buits. A casa , si es conserven en un lloc fresc, sec i ventilat, duraran molt (els morats poden durar fins un any), així que sempre es podran tenir-los a mà per cuinar.