Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pit de pollastre al romaní

Temps 40-50-min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 268 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Preparem els pits de pollastre en filets no gaire gruixuts. En un bol col·loquem els alls picats, el romaní, la sal, el pebre i el suc de llimona. Barregem bé aquests ingredients i introduïm els filets que deixem marinar durant mitja hora en el frigorífic. En una paella, escalfem oli i cuinem a la planxa els filets de pollastre sense el marinat. Servim acompanyat d’arròs blanc o d’una amanida amb ceba tendra fresca.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
268 14,3g 2,8g 1,6g 0,5g
13% 20% 14% 2% 9%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El pit de pollastre és una part de l'animal molt consumida i acceptada pel públic en general, donada la seva textura, més tova que altres carns, el seu delicat sabor i la seva facilitat per a consumir-la, ja que manca d'ossos. Del pollastre s'aprofita pràcticament tot, d'aquí ve que es pugui preparar de diverses maneres. A l'ésser una carn de sabor suau, admet molt bé la mescladissa amb els sabors més intensos que proporcionen les espècies i les herbes aromàtiques. En concret, els pits de pollastre són la part menys grassa del pollastre i per tant menys sucoses, i si es cuinen a la planxa amb la finalitat de no augmentar especialment les calories del plat, poden resultar molt seques. Per això, en macerar el pollastre amb herbes aromàtiques de sabors suaus es pot gaudir d'un plat apetitós i baix en calories, adequat per a totes les persones, fins i tot per als més petits als qui, amb freqüència s'ofereix el pit de pollastre empanat.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis