Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pizza de vegetals

Img 50427 g
Temps 40-50-min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 299 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Barregem el llevat amb la farina i la sal.

Barregem la farina a poc a poc amb l’oli i l’aigua.

Pastem fins a obtenir una pasta compacta que no es pegui en els dits.

Deixem mitja hora reposant en un lloc fresc.

Estenem sobre la safata d’enfornar prèviament untada d’oli deixant-la el més fina possible i amb forma arrodonida.

Coem la base sola en el forn prèviament escalfat a 200 °C durant 15 minuts.

Traiem del forn i deixem temperar la base de pizza.

Afegim a la base la sala de tomàquet i un gra d’all picat molt petit. Sobre aquesta salsa col·loquem la resta dels ingredients de manera homogènia i decorativa.

Finalment acabem empolvorant el formatge mozzarella ratllat per sobre de tota la pizza (si es vol es pot empolvorar abans del formatge unes herbes aromàtiques com a orenga i alfàbrega)

Introduïm en el forn a 200 °C fins que es gratini la superfície de la pizza (uns 20 minutos)

Servim calent.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
299 15,7g 5,4g 3,6g 1,2g
15% 22% 27% 4% 20%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Les pizzes són plats molt populars i benvolguts sobretot pels més
petits. Per aquesta raó, una bona manera d'aconseguir que consumeixin
verdures és incloent-les en una original pizza de vegetals. La massa
de la pizza és rica principalment en hidrats de carboni complexos, mentre
que els vegetals són bona font de diferents vitamines, minerals i substàncies
amb acció antioxidant, molt beneficioses per a la salut. Encara que les pizzes
siguin una bona manera d'oferir verdures als nens, és important tenir
en compte que la base de la pizza i alguns ingredients com el formatge, fan
que el contingut calòric del plat augmenti, per la qual cosa convé no abusar
del consum d'aquesta mena de plats.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Diabetes mellitus
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos renales
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Obesidad o sobrepeso