Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Plats d’hivern: verdures per entrar en calor

Una crema calentita de verdures i un saborós pastel de patates i espinacs són dos idees culinàries amb vegetals per gaudir en la mesa quan fa fred
Per ASEVEC 28 de febrer de 2019

Durant els mesos més freds de l’any, l’alimentació és clau per mantenir les defenses del cos a ple rendiment, evitant grips o refredats. Per això, és fonamental incloure fruites i verdures en la dieta diària. Existeixen moltes formes de preparar les verdures, tanmateix, el més recomanable durant l’hivern és consumir-ne calents: estan delicioses i ajuden a entrar en calor! A continuació contem com fer diverses d’elles, usant cassoles, paelles i fins forn.

De cullera

Un dels plats més comuns a l’hivern són les cremes calentes de verdura. Les combinacions són infinites, per complet saludables i molt fàcils d’elaborar. A més, gràcies a les verdures congelades, es pot afegir qualsevol varietat, amb independència del seu moment de maduració i recol·lecta. Entre les cremes que es fan més comunament, destaca la. crema de carabassó , però existeixen varietats per tots els gustos, com la. crema de pebrots vermells, la crema d’enciam i ceba, la crema de carabassa i porro, la crema d’espinacs o la crema d’espàrrecs .

Img cremes verdures rebre otono hd
Imatge: sarsmis

Al forn

A més de les cremes, existeixen altres alternatives per menjar verdura a l’hivern. Què tal una ració de. bròcoli amb beixamel ? Per elaborar aquesta recepta el primer que cal fer és una salsa de tomàquet. Sobre la safata del forn es deuen col·locar uns tomàquets rentats i tallats, una ceba picada, dos grans d’all pelats i laminatges, sal i un doll d’oli sobre aquests ingredients. A continuació, es cuina tot en el forn a 210 °C durant mitjana hora aproximadament. Quant estigui llest, cal triturar-ho i reservar per més endavant.

D’altra banda, cal netejar el. bròcoli i coure-ho en una cassola amb aigua i sal durant sis minuts. És important no excedir amb la sal. A continuació, es deu tallar i escórrer. Per fer la beixamel cal seguir els passos habituals: col·locar una cassola al foc amb mantega, agregar la farina, ofegar i, quan la farina estigui torrada, abocar la llet calenta a poc a poc, sense deixar de remoure perquè no sorgeixin grumolls en la mescla. I, al final, queda afegir el formatge, un polsim de nou moscada rallada i un polsim de sal. Quan tots els ingredients estiguin junts, cal barrejar bé i remoure a foc suau fins que s’acabi de cuinar. Per servir, primer es col·loca la salsa de tomàquet, damunt el bròcoli i, sobre la verdura, la beixamel de formatge. Només queda gratinar-ho en el forn i llest!

A la cassola!

Si preferim una cosa més suau, podem optar per una sopa de verdures, per exemple, una sopa juliana . Per això necessitem contar amb dues pastanagues, dues branques d’api, un nap, un porro, i afegir un litre i mitjà de brou de pollastre, mantega i sal (opcional). En primer lloc, cal tallar les verdures en juliana, és a dir, en tires llargues i fines. A part, en una cassola es deu ofegar una mica de mantega, per després saltar la verdura durant cinc minuts. Quant estigui llest, toca afegir el brou a poc a poc, tirar la sal al gust i deixar bullir entorn de deu minuts. És un plat molt senzill i nutritiu que recomanen servir-lo molt calent!

La combinació original

Si pensem en una cosa més original, podem elaborar un pastel de patata i espinac , un plat vegetarià deliciós. En primer lloc, cal rentar i tallar bé els porros en llesques fines. A continuació, es deuen ofegar en una paella amb una mica d’oli d’oliva i algunes fulles d’espinac rentades prèviament. Després, cal afegir sal al gust i una mica de pebre blanc i, després, deixar cuinar fins que les fulles d’espinac estiguin tendres. D’altra banda, es deuen bullir les patates, sense pelar, per retirar la pell quan estiguin cuites i elaborar, a part, un puré amb sal, nou moscada i pebre blanc. També cal bullir dos ous i picar-los. Després, en una safata per forn, es deu col·locar una capa molt fina de puré de patata, damunt la mescla d’espinacs i porro i, sobre això, l’ou picat i trossos de formatge fresc. I, finalment, cal afegir una altra capa de puré de patates. Abans d’introduir en el forn és important allisar la superfície. Cal enfornar durant mitjana hora aproximadament i llest!

Amb l’objectiu de conscienciar a la societat sobre la necessitat d’incorporar les verdures en la dieta diària com hàbit de vida saludable, l’Associació Espanyola de Fabricants de Vegetals Congelats (ASEVEC) conta amb un espai en Internet que permet conèixer amb profunditat i rigor el món de les verdures congelades . En la pàgina es pot veure el procés de fabricació de les verdures congelades, les zones espanyoles on es recullen les diferents varietats, consells de salut i fins el millor tractament i ús en la cuina per elaborar deliciosos plats.