Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pollastre al curri vermell

Temps 50 min - 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 391 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Netegem i evisceramos el pollastre. Trossegem les hortalisses en tires gruixudes i en saltem en una cassola baixa amb una mica d’oli d’oliva. Quan les verdures comencin a agafar calor i color, agreguem el pollastre trossejat i salpebrat, ofeguem el conjunt, afegim una cullerada de pasta de curri vermell i la llet de coco. Removem perquè es distribueixi la mescla amb curri de manera uniforme. Tapem la cassola, baixem la intensitat del foc i cuinem a foc suau durant 1 hora.

Passat aquest temps, vam agregar les panses sense llavors. Cuinem durant uns 10 minuts més a foc mitjà i deixem reposar amb la cassola tapada fora del foc durant 15 minuts abans de servir. Servim el pollastre acompanyat amb la salsa i les panses.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
391 25,8g 14,3g 7,9g 0,5g
20% 37% 71% 9% 9%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La recepta es basa en el pollastre, un aliment que aporta B3 i és baix en sucre. Destaca també la presència de calci, ferro, proteïnes d'elevat valor biològic, potassi, iode, zinc, magnesi, fòsfor i vitamines B7, B9, B12 i C. Es prepara amb pebrot verd, un excel·lent aliment baix en calories i destacada presència de calci, fibra, potassi, magnesi, sodi, fòsfor i vitamines A, B9, E i K. Quant a la salsa al curri, destaca la presència de sodi, a més de ferro, calci, potassi, magnesi, fòsfor i una petita quantitat de vitamines B1, B3 i B6. La particularitat d'aquesta recepta és la presència de llet de coco, un aliment exòtic que, consumit en moderació, aporta numerables beneficis en l'organisme. És font de fibra, potassi, fòsfor, calci, ferro, àcids grassos saturats i vitamines C, B1 i B2. Les panses, important font de ferro, calci, fòsfor, fibra, iode, proteïnes, magnesi, sodi i vitamines A, B7, B9, C i K. És una recepta elaborada, de sabor intens amb un contingut final de greix i greix saturat elevat. És, doncs, important gaudir-la de manera esporàdica.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso