Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Pot la dieta retardar la menopausa?

Una recerca pionera que ha avaluat l'impacte de l'alimentació en el cessament de la menstruació assegura que la pasta i l'arròs blanc podrien accelerar-la
Per Eva San Martín 14 de juny de 2018

Img menopausa aliments retarden avancen artImatge: rinderart

Moltes dones perceben la. menopausa com un emprenyament. Les espanyoles entren en aquesta fase entre els 48 i els 54 anys d’edat, encara que la mitjana ho fa als 51 anys, segons la. Associació Espanyola per l’Estudi de la Menopausa (AEEM) . Però sembla que la dieta té cert impacte en el cessament de la regla. Un nou estudi, que recollim a continuació, avisa de què menjar massa pasta i arròs blanc (o refinat) pot avançar la menopausa natural en les dones, mentre que una alimentació rica en peix blau podria retardar-la .

“La menopausa s’avança uns anys en les dones que mengen altes quantitats de pasta i arròs refinat, així com certs aperitius rics en greixos saturats”, diu la nutricionista Jane Cade

Ull: la menopausa no és una malaltia, sinó un procés natural que implica la fi definitiva de la menstruació. Encara que pot ser una llauna. Ja coneixíem algunes eines que atenuen els seus molestos símptomes . Però resulta que la dieta, segons un estudi pioner tant pels seus resultats com per les seves dimensions, podria tenir un impacte en l’edat d’aparició del cessament de la regla .

Els científics de la recerca, feta en Regne Unit amb prop de 14.000 dones d’entre 35 i 69 anys durant quatre anys, han trobat que existeix una relació entre la dieta i l’edat en què desapareix la menstruació . “La menopausa s’avança uns anys en les dones que mengen altes quantitats de pasta i arròs refinat, així com certs aperitius rics en greixos saturats”, diu Jane Cade, nutricionista coautora de l’estudi. Mentre, altres aliments podrien retardar-la. “També hem constatat que les dones que mengen més peix blau i llegums frescos tenen una menopausa més tardana “, afegeix Cade. El temps mitjà de diferència pel cessament del període en relació amb la dieta és de fins de quatre anys. Les conclusions del. estudi han estat publicades en la revista ‘Journal of Epidemiology and Community Health’.

Img pescats mascotes oliïs propietats art

Per què el peix retarda la menopausa i altres aliments l’acceleren?

Els investigadors asseguren que les dones que mengen més peix blau i llegums frescos tenen una menopausa més tardana

Les. grasses omega 3 abundants en el. peixos blaus com tonyina, verat, salmó i sardines, apunta la nutricionista, estimulen la capacitat antioxidant del cos , una propietat que també se li atribueix als llegums. La recerca suggereix que aquests antioxidants podrien tenir un impacte en l’activitat dels ovaris, prolongant la regla en el temps.

Per contra, els. hidrats de carboni refinats podrien interferir en l’activitat de les hormones sexuals i augmentar els nivells d’estrògens. I això, assenyalen els científics, podria accelerar el número de cicles menstruals i concloure amb un avançament natural del cessament de la menstruació. El. problema és que bona part de la pasta i l’arròs que mengem és blanc -o refinat-, aliments que aquesta recerca associa a l’avançament de la menopausa ; una observació que no inclou les variants integrals d’aquests aliments.

Que sí sembla clar és que el peix blau té poques contraindicacions per la salut . “Els nutricionistes coincidim en recomanar menjar més peix blau per la seva beneficiosa composició de nutrients”, assenyala Cade.

Però no és senzill dir que una mena de dieta és més sana que altra o que una menopausa natural precoç sigui més o menys saludable. Com tantes coses en la vida, té els seus pros i contres. “Una menopausa avançada està relacionada amb major risc de sofrir una malaltia cardíaca i una pitjor salut òssia en les dones, mentre que una menopausa tardana ho està amb una prevalença més alta d’algunes menes de. càncer “, incideix la nutricionista.

Apuntar a una dieta saludable

Això no significa que les dones puguin ajustar les seves dietes per retardar la menopausa, ja que abans aquestes pautes deurien estar contrastades per altres estudis que corroborin aquesta recerca. I tampoc significa, segons la científica, que un canvi en la dieta pugui ajudar a les dones que busquen un embaràs tardà, és a dir, a partir els 40 anys.

Però encara que els estudis en aquesta àrea encara són incipients, els experts suggereixen que els hàbits saludables en alça provoquen que les dones entrin cada vegada més tard en aquesta fase natural. I hi ha una altra recerca que apunta en el mateix sentit: les fruites i verdures contaminades -menys saludables- podrien avançar el cessament de la menstruació , afirma un treball científic publicat en ‘PLOS One’.