Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Quiche lorraine amb Thermomix

Img 145602 g
Temps > 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 518 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Elaborem la pasta trencada, que és la base del quiche: En el got de la Thermomix col·loquem la farina i la mantega tova (en l’anomenat “punt pomada”) i barregem a. velocitat de pastat sense temperatura fins a aconseguir una massa arenosa. Afegim un polsim de sal i l’ou batut. De nou, barregem fins a aconseguir que la massa estigui unida.

Formem una bola, com si fos una bola de plastilina, emboliquem en film transparent i introduïm en el frigorífic perquè la massa es compacti i sigui fàcil de treballar en el moment d’estirar. 30 minuts de repòs solen ser suficients.

Estirem la massa amb el corró i la col·loquem sobre la base del motlle baix de pastís, al qual abans haurem posat una miqueta de mantega i farina perquè no es pegui. Cobrim amb paper de forn i col·loquem un pes damunt (per exemple, emplenem un bol amb arròs o mongetes perquè tingui pes) perquè no pugi la massa durant la cocció, i introduïm en el forn durant 20 minutos a 180 °C. Una vegada enfornada la base, llevem el paper i el pes.

Preparem l’empleno del quiche: en el got de la Thermomix col·loquem la ceba, donem un cop de. velocitat a màxima potència, durant 5 segons , afegim l’oli d’oliva, programem velocitat cullera, temperatura Varoma i sofregim la ceba durant 4 minuts. Quan estigui gairebé daurada, barregem amb els xampinyons rentats, donem un toc de. velocitat màxima de 3 segons perquè es trossegin i continuem cuinant durant 10 minuts a velocitat cullera i temperatura Varoma , fins que se sofregeixin els xampinyons. Una vegada cuinats, traiem del got de la Thermomix i col·loquem sobre un colador perquè escorrin l’oli del saltat.

Mentre es cuinen les verdures, fem una mescla amb la nata, un ou batut, nou moscada i sal. Barregem el saltat de xampinyons amb el preparat de nata i vertemos sobre la massa ja enfornada. Empolvorem per damunt una miqueta de formatge ratllat i enfornem el conjunt a 200 °C durant uns 10 minuts, fins que es dauri la superfície. Servim una vegada s’hagi quallat el farciment, i deixant que es temperi lleugerament.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
518 32,6g 17,2g 3,2g 0,4g
26% 47% 86% 4% 7%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

És una recepta una mica calòrica i energètica, idònia per a consumir en petites quantitats. Conté una gran varietat d'aliments, la qual cosa suposa una aportació de nutrients molt complet. Destaca la presència de calci, ferro, fòsfor, zinc, magnesi i vitamines C, D, A i del grup B. Es prepara amb formatges que, si bé aporten importants nutrients -com el calci-, presenten un elevat contingut en greix saturat. És, en definitiva, una bona recepta per a menjar en petites porcions i de manera esporàdica.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Hipertensión arterial
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso