Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Regirat d’espàrrecs bladers i bolets

Img 69060 g
Temps 20-30 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 297 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Per a reduir el temps d’elaboració de la recepta podem utilitzar espàrrecs bladers de pot de manera que no hem de netejar-los, trossejar-los i coure’ls. Si preferim els frescos, utilitzarem la recepta tradicional.

Netegem i trossegem els espàrrecs bladers en bastoncillos d’igual grandària. En un cassó amb una mica d’aigua bullent i sal, blanquegem els bastoncillos d’espàrrecs bladers uns instants perquè perdin la seva duresa. Una vegada blanquejats en l’aigua bullent durant 2 minuts, escorrem els espàrrecs bladers i reservem.

Saltem les tires de bolets en una paella amb sis cullerades d’oli d’oliva i els grans d’all trossejats en brounoisse (cuadradito petit). Quan estigui brandi el bolet afegim els espàrrecs blanquejats i saltem el conjunt durant 2 minuts.

En un bol, batem els ous amb una mica de julivert i sal. Afegim els ous a la paella del saltat de bolets i espàrrecs regirant fins que quallin. Aquesta preparació del quallat es realitzarà a foc molt suau o fora del foc ja que el secret del regirat és que es quedi quallat però melós és a dir que no se’ns assequi per excés de calor. Servim el regirat en un plat calent i decorem amb julivert picat.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
297 24,9g 5,2g 1,6g 0,5g
15% 36% 26% 2% 9%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

L'ou, font important de proteïnes d'alt valor biològic i ric en greixos i colesterol, és l'element protagonista de tots els regirats. En aquest cas, l'ou està acompanyat únicament de verdures, riques en vitamines i minerals i amb un baix contingut calòric. Els espàrrecs tenen abundant aigua en la seva composició i encara que el seu contingut en proteïnes és molt baix, són les hortalisses més riques en aquest nutrient. A més, tenen elevat contingut en fibra, per la qual cosa l'espàrrec es converteix en un aliment ideal en el tractament del restrenyiment. Els bolets, ingredient molt característic dels regirats, són aliments amb un baix contingut calòric gràcies al seu alt contingut en aigua. Aquest regirat es considera un plat molt lleuger i de fàcil assimilació.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al huevo
  • Cálculos renales