Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Rellom de porc amb carxofes

Img 34442 g
Temps 30-40 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 464 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Primavera

Elaboració

Tallem cada rellom en 3 trossos, els salpebrem i enfarinem lleugerament.

A continuació en una paella amb una mica d’oli, els saltem de manera que es daurin pel seu exterior i quedin lleugerament cuinats en el seu interior.

En una paella a part, sofregim les cebes tendres fins que estiguin doraditas.

En la paella on hem daurat el rellom de porc llevem l’oli que ens hagi quedat i afegim un got d’aigua i les cebes tendres saltades i deixem que bulli fins que es caramel·litzin els sucs. En aquest moment afegim els relloms de porc i els cors de carxofes deixant que cogui tot junt durant 10 minuts. Traiem la carn del brou de cocció i afegim a la salsa la farina de blat de moro dissolta en una mica d’aigua freda i la nata líquida deixant que cogui fins a formar una salsa cremosa.

Posem a punt de sal la salsa i empolvorem amb una mica de julivert picat.

Salseamos sobre el porc, i servim en el moment sense que es refredi la carn i la salsa.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
464 30,9g 13,7g 3,3g 0,5g
23% 44% 69% 4% 8%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

És un plat senzill d'elaborar i si els ingredients són de qualitat, l'èxit entre els comensals està assegurat. El rellom és una de les parts de la canal de l'animal amb més proteïnes i menys grasses, encara que cal tenir en compte la manera de cuinar-lo. En aquest cas, el plat s'enriqueix en greix saturat, colesterol i calories en afegir la nata. Per tant, aquest plat pot resultar indigest per als més petits, per als ancians i per descomptat, per als qui tenen l'estómac delicat. Si es desitja prendre un plat més saludable es pot optar per degustar el rellom a la planxa o la graella acompanyat de carxofes saltades, sobretot en cas d'excés de pes o de dislipèmies (colesterol i triglicèrids elevats). Si es desitja equilibrar el menú i contrarestar les calories del plat, una opció encertada és prendre primer un bon plat d'amanida variada vegetal o de verdures i una fruita per a postres.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)