Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Rellom de vedella amb salsa rocafort i xampinyons amb Thermomix

Img 143887 g
Temps 30-40 min
Dificultat Mitjana
Valor energètic 499 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Salsa rocafort amb Thermomix. Per a elaborar la salsa, posem a escalfar la nata líquida i el formatge rocafort en el got de la Thermomix durant 5 minuts, a 80 °C, a velocitat 4. Uns segons abans d’acabar la salsa, li donem un polsim de lluentor amb una cullerada d’oli d’oliva. Cuinem fins que la salsa adquireixi la densitat desitjada. Tindrem en compte que, quan es refredi, tendirà a quedar més espessa. Si fes falta, posem la salsa a punt de sal.

Guarnició de xampinyons al Thermomix. Netegem els xampinyons i els tallem el peu (triarem xampinyons petits). Pelem i col·loquem l’all i la ceba en el got de la Thermomix durant 5 segons, a velocitat 7 ; després agreguem una mica d’oli d’oliva i cuinem durant 5 minuts a temperatura Varoma i velocitat Cullera .

Una vegada cuinat el sofregit, agreguem els xampinyons nets i trossejats en quarts i els cuinem programant 20 minutos, temperatura Varoma i velocitat cullera . A meitat de cocció, afegim un chorrito de vi blanc i julivert picat, posant al final el punt de sal i un toc de pebre.

D’altra banda, cuinem volta i volta (un minut per cada costat, o menys si ens agraden poc fets) els relloms en una paella antiadherent calenta. Els posem a punt de sal quan estiguin cuinats i no abans, per a evitar la perduda de sucs. Servim els relloms acompanyats dels xampinyons i un hilito de la salsa en un costat del plat. La resta de la salsa s’introduirà en una salsera apart, pel fet que la salsa rocafort és molt fort i no a totes les persones els agrada en la mateixa quantitat. Es recomana, per tant, que cada persona amaneixi el plat al seu gust.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
499 42,9g 14,7g 2,4g 0,5g
25% 61% 73% 3% 9%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El rellom és un aliment ric en vitamina B3 i B1 especialment. És font de
proteïnes d'alt valor biològic i el seu gran sabor i textura fa d'aquesta carn un plaer al paladar. A més, aporta ferro, calci, potassi, iode, zinc i vitamines D i K. No obstant això, conté colesterol i una mica de greix, per la qual cosa ha de moderar-se el seu consum. En aquesta ocasió es prepara amb salsa de rocafort i guarnició de xampinyons, la qual cosa suma una quantitat considerable de greix i calories, però també d'importants nutrients com a vitamines A, B, E i minerals com a potassi, ferro i fòsfor. És una deliciosa recepta, ideal per a un consum esporàdic, ja que és calòrica i presenta un nivell alt de greix.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso