Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Rollito de pa de motlle amb ensalada russa

Temps 20-30 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 49 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Quan tenim una mica d’ensalada russa de sobres i no sabem com emprar-la, podem elaborar aquests senzills entrants. En primer lloc, hem d’assegurar-nos que l’ensalada russa està en perfectes condicions d’ús, que sempre ha estat refrigerada i que podem consumir-la.

Amb ajuda d’un corró estirem les llesques de pa de motlle sense vores, tallem fines rodanxes de tomàquet, netegem les fulles d’enciams i col·loquem sobre les rodanxes de pa estirades. Afegim una cullerada d’ensalada russa i enrotllem el pa sobre si mateix. Emboliquem amb paper film i introduïm en el frigorífic durant 20 minutos.

Traiem de la nevera, llevem el paper film, tallem amb ajuda d’un ganivet de serra medallons de 5 centímetres i servim a l’instant.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
49 0,7g 0,1g 2,1g 0,1g
2% 1% 1% 2% 2%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

El pa de motlle és un aliment que destaca per contenir en les seves propietats nutricionals ferro, proteïnes, calci, potassi, iode, magnesi i vitamines B3, B7, B9 i K. És un pa amb un contingut gras una mica superior que el pa tradicional. Es prepara amb ensalada russa, la qual cosa afegeix a la recepta nutrients com a proteïnes, calci, fibra, potassi, fòsfor, magnesi, iode, carbohidrats i vitamines A, B3, C i K. En emprar enciam i salsa de tomàquet se sumen grans quantitats d'antioxidants, calci, ferro, potassi i vitamines A, C, B9, E i K. És una recepta amb un contingut baix en calories i grassa, per la qual cosa pot consumir-se sense problema.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia al huevo
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Hipercolesterolemia
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)