Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Rostit de vedella amb xampinyons saltats

Img 100010 g
Temps > 1 h
Dificultat Mitjana
Valor energètic 621 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Donem forma rodona a la peça del rostit amb l’ajuda d’una malla o d’una corda per a lligar rostits.

Posem 4 cullerades d’oli d’oliva en una olla expressa i segellem a foc fort fins que la vedella coixa color daurat.

Condimentem i repartim les verdures (el tomàquet, porro, pastanaga i els alls, tot això trossejat) al voltant de la carn.

Quan les verdures estiguin cuinades, reguem amb el vi blanc, deixem evaporar 5 minuts, reguem les verdures amb una tasseta d’aigua o brou i després tapem l’olla expressa.

Baixem la temperatura del foc i continuem la cocció uns 30 minuts més.

Traiem del foc i deixem refredar el rostit en la mateixa cassola.

Triturem les verdures fins a aconseguir una salsa, colem i posem a punt de sal.

Una vegada freda la carn, la tallem en filets i la disposem en una safata resistent al forn. Vertemos la salsa de verdures damunt de la carn. Tapem i escalfem el conjunt en el forn a temperatura moderada.

Servim calent. Com s’elabora la guarnició de xampinyons: Netegem els xampinyons, els llevem tota la terra que puguin tenir i els tallem la part final de la tija. Tallem els xampinyons i els 4 grans d’all en làmines fines.

Posem a escalfar en una paella o en una cassola baixa l’oli d’oliva. Daurem les làmines d’all, agreguem els xampinyons, una mica de sal i deixem en el foc tapat uns 5 o 10 minuts.

Si els xampinyons han deixat anar aigua els escorrem, procurant que li quedi una mica d’oli. Removem de tant en tant fins que els vegem tendres. Finalment empolvorem per damunt una mica de julivert picat i servim com a guarnició

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
621 43,7g 9,2g 10,1g 1,1g
31% 62% 46% 11% 18%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La carn de boví és una de les més benvolgudes, tant per la seva terneza com pel seu suau i saborós sabor. Des del punt de vista nutritiu, es tracta d'un aliment altament nutritiu, amb un elevat percentatge de proteïnes d'alt valor biològic i un contingut en greix variable, segons la part de l'animal de què es tracti. Destaca per la seva quantitat de ferro hemo de fàcil absorció, per la qual cosa està especialment indicada per a les persones amb anèmia. La carn de vedella és rica en fibres musculars, i per això pot resultar indigesta en aquelles persones amb l'estómac delicat.
Els xampinyons triats per a la guarnició, són un encert ja que complementen perfectament amb el sabor de la carn. Aporten al plat fibra i varietat de minerals, i en estar ofegats amb poc oli, resulta una guarnició poc calòrica i fàcil de digerir.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia