Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Salpicón de llenties amb taronges

Img 110713 g
Temps 10-15 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 391 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Escorrem les llenties amb ajuda d’un colador.

Pelem fins a deixar la taronja sense la segona pell blanquinosa i tallem en grillons, reservem.

Tallem la ceba tendra, pebrot verd i el tomàquet en cuadraditos, i reservem.

Preparem un amaniment en un bol barrejant el suc de taronja i el vinagre; afegim a poc a poc l’oli i assaonem amb sal al gust.

En una ensaladera, sobre una base de grillons de taronja lleugerament amanida amb la vinagreta, disposem les llenties ben escorregudes, el tomàquet i la ceba tendra i el pebrot verd.

L’amaniment s’aboca sobre l’amanida removent bé abans de servir.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
391 16,2g 2,7g 7,5g 0,4g
20% 23% 14% 8% 7%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Les llenties són llegums i consegüentment, destaquen per les seves interessants qualitats nutritives. Aquesta amanida de llegum, hortalisses i taronja, té l'avantatge de ser econòmica al mateix temps que nutritiva, ja que destaca pel seu baix contingut gras, que prové únicament de l'oli d'oliva de l'amaniment. Les llenties són l'ingredient principal. Els hidrats de carboni complexos són els nutrients més abundants d'aquests aliments, i les seves proteïnes vegetals són completes quan es barregen amb cereals. Això succeeix en acompanyar l'amanida amb pa.
Hi ha persones a les quals els llegums els resulten flatulentes. Es digereixen millor si s'afegeix a l'amaniment herbes digestives com a fonoll o comí. Les hortalisses i la fruita destaquen pel seu contingut d'aigua i la seva riquesa en vitamines i minerals, fibra i enzims. Per la seva composició, estimulen els processos digestius (resulten fàcils de digerir), són riques en antioxidants (vitamina C i beta carotens) i minerals com el magnesi i aporten molt poques calories. Aquesta recepta pot formar part del menú de la dieta de qualsevol persona, fins i tot dels qui segueixen dietes d'aprimament. És un plat ric en fibra idoni en cas de restrenyiment.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Meteorismo