Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Sépia amb mongetes blanques

Temps 30-40 min
Dificultat Alta
Valor energètic 735 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Per a reduir el temps d’elaboració d’aquesta recepta podem utilitzar mongetes en conserva de manera que no necessitem coure-les. Si disposem de temps utilitzarem els ingredients i la recepta original.

Posem en remull les mongetes el dia anterior. L’endemà, les vertemos en una cassola, les cobrim amb aigua freda (dos dits per damunt), tirem un chorrito d’oli d’oliva i posem a foc fort perquè comenci a bullir ràpid.

Quan comenci a bullir, afegim la ceba i el porro i deixem cuinar durant 45 minuts a foc mitjà.

Netegem la sépia i la tallem a trossos.

Pelem i piquem en brunoise la ceba i pelem l’all. Pelem i trossegem els tomàquets i llevem les llavors.

Posem una cassola al foc amb oli i tirem la ceba i el llorer. Quan estigui la ceba a mig escalfar afegim la sépia, la sal i el pebre. En el moment en el qual la ceba comenci a daurar-se, tirem el tomàquet.

Sofregim tot fins que el tomàquet hagi reduït i estigui fregit.

Tirem el vi i deixem que es redueixi a la meitat amb la casserola tapada.

Afegim un litre d’aigua calenta o bé meitat d’aigua i meitat de brou de coure les mongetes.

Deixem coure fins que la sépia estigui tendra.

Quan la sépia estigui cuita, afegim les mongetes i el julivert picat i coem 5 minuts més.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
735 51,7g 8,6g 5,2g 1,1g
37% 74% 43% 6% 19%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La sépia es considera un marisc, i el seu interès dietètic resideix en què a penes té grassa i és rica en proteïnes de qualitat, ferro, magnesi, sodi, fòsfor i vitamines del grup B. Així mateix és bona font de les vitamines liposolubles A i E, aquesta última d'acció antioxidant.

Combinada amb escalfes, obtenim un plat molt complet, energètic i nutritiu, ja que la recepta s'enriqueix en hidrats de complexos, vitamines del grup B, minerals i fibra, que millora el trássito intestinal. Per aquest motiu, convé que de primer es triï un plat lleuger com a amanida o verdures.
És una recepta adequada per a tots els grups d'edat, i especialment per als qui han de dur a terme una dieta baixa en calories i grasses, sense excedir-se en la quantitat d'oli.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo