Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Sopa de fesols tendres i crostons de pastanagues

Img 108742 g
Temps 50 min - 1 h
Dificultat Fàcil
Valor energètic 204 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Fem un sofregit amb la ceba i el porro molt picats (en brounoisse) fins que comencin a daurar-se.

Seguidament, afegim els tomàquets picats nets de pell i llavors. Deixem que coguin a foc lent fins que el sofregit hagi absorbit l’aigua que desprenen els tomàquets. Netegem les beines de la fibra lateral i les trossegem en cuadraditos. Agreguem gairebé totes les beines (deixem unes poques per a acompanyar com a guarnició). Aromatitzem amb el pebre roig i la sal, barregem bé, cobrim amb l’aigua i deixem que bulli a foc lent durant 60 minuts.

Una vegada cuit, triturem tots els ingredients amb la batedora fins que quedi una sopa fina.

La resta de beines les disposem en un cassó les cobrim amb aigua i una mica de sal. Deixem que bulli durant 5 minuts. Passats aquests 5 minuts vam treure de la cassola i refresquem sota el doll de l’aigua freda.

Les pastanagues les netegem i tallem en mitges llunes no gaire fines. Les posem en un cassó les cobrim amb aigua i una mica de sal i deixem que bulli durant 5 minuts. Passats aquests 5 minuts vam treure de la cassola i refresquem sota el doll de l’aigua freda.

En una paella calenta amb un chorrito d’oli d’oliva, una cucharadita de sucre bru i un polsim de pebres variats, daurem lleugerament les pastanagues cuites i escorregudes fins que prenguin un bonic color daurat.

Incorporem les beines trossejades i lleugerament cuites a la sopa. Deixem que bulli tot el conjunt 15 minuts posant a punt de sal.

Servim la sopa decorant amb els crostons de pastanaga.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
204 15,4g 2,5g 8,9g 0,1g
10% 22% 13% 10% 2%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Es tracta d'una lleugera i saludable sopa de verdures; una apropiada recepta que treu profit dels avantatges que té per a la salut el consum de verdures. L'escàs valor calòric dels vegetals els fa molt apropiats per a incloure en les dietes d'aprimament, i per la seva magnífica aportació de fibra la seva ingesta beneficia a les persones que pateixen restrenyiment. Les verdures que s'inclouen en aquesta sopa són riques en vitamines i substàncies antioxidants, que exerceixen un efecte protector enfront de l'acció dels radicals lliures. Els fesols tendres són font d'àcid fòlic i beta-carotè, aquest últim molt més abundant en les pastanagues. El beta-carotè o provitamina A, té acció antioxidant i en l'organisme intervé en el manteniment de la salut de la pell i la vista. El licopé, pigment que dona color vermell al tomàquet, també té acció antioxidant i per tant preventiva de malalties cardiovasculars i de diversos tipus de càncer. Una bona dosi d'antioxidants cara a l'estiu, per a protegir la pell de l'efecte nociu dels raigs del sol.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis