Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Sopa de remolatxa

Temps > 1 h
Dificultat Fàcil
Valor energètic 633 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

Pelem les remolatxes i les tallem en trossos petits.

En una cassola posem l’oli a escalfar, i afegim la ceba tallada en juliana (en tires fines), els alls picats i el porro en rodanxes.

Sofregim la verdura a foc mitjà fins que s’estovi, aproximadament 10 minuts.

Afegim a les verdures, la remolatxa i el brou d’ocell, la sal, el pebre i el sucre.

Deixem que bulli el conjunt i que es cuini fins que s’estovin les remolatxes, uns 20 minutos.

Una vegada cuites, triturem amb la batedora la sopa i la colem a través d’un colador fi, estrenyent els sòlids amb una espàtula o amb cullera de fusta contra les parets del colador.

Una vegada colada al sopa, afegim la nata i removem enèrgicament fins que prengui consistència la sopa i la donem un bulliment durant un minut.

Posem a punt de sal i acompanyem d’uns pans fregits apart, perquè cadascun se serveixi els que vulgui.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
633 62,7g 14,9g 11,4g 1,1g
32% 90% 75% 13% 18%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

Les sopes vegetals constitueixen una forma suggeridora de provar els diferents aliments.
En la majoria dels casos, les sopes de verdures són agradables si es prenen tant fredes com calentes, per la qual cosa es poden adequar a l'estació de l'any en la qual ens trobem.
Servida bé freda és ideal per a despertar l'apetit després d'una jornada calorosa, hidrata i pot servir de còctel vitamínic per a compensar els excessos dietètics després d'un menjar o un sopar copiós.
En els durs dies d'hivern, una sopa de remolatxa calenta, sadolla i entona l'estómac, és fàcil de digerir i contribueixen a hidratar el nostre organisme.
A més, totes les sopes vegetals es poden definir com un plat revitalizante donada la concentració de vitamines i minerals.
En aquest cas, la remolatxa destaca pel seu contingut en àcid fòlic, vitamines B1, B2, B3 i B6, i així mateix són bona font de potassi, magnesi i iode.
La ceba, el porro i l'all coincideixen en la seva composició en la seva contendio en compostos azufrados, amb demostrats beneficis antioxidants.
Les sopes resulten una alternativa interessant perquè els qui tenen dificultats de masticació es beneficiïn de les propietats nutritives d'aquestes hortalisses.
Si s'omet la nata, aquesta recepta resulta més adequada en cas d'excés de pes.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Alergia al pescado
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis