Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Sorprèn als teus convidats amb un cactus per a postres

La pitahaya o pitaya és una fruita tan sana com vistosa que no deixarà a cap comensal indiferent
Per Laura Caorsi 22 de setembre de 2018

Img cactus prostri pitahata hd

Costa decidir quina resulta més cridaner d’aquesta fruita : si la seva pell fúcsia amb escates de drac o el seu blanquíssim interior sembrat de diminutes llavors negres. La pitahaya vermella és una fruita de contrastos. Té sabor dolç, moltíssima aigua i aspecte de foc. Conegui més dades sobre aquest curiós aliment i com degustar-lo.

Baixa en calories i rica en vitamines i en fibra , la. pitahaya o “fruita del drac” és el fruit d’un cactus i, a més de vistosa, resulta molt fresca i saludable. Per què no servir-la en les postres? En el sud-est asiàtic, on és molt benvolguda, forma part de la dieta habitual i se serveix de moltes maneres : al natural, en refrescos o com guarnició de plats salats. En Nicaragua, el major productor mundial de pitahaya, es pot trobar com refresc, barrejada amb sucre i suc de llimona (un potent còctel de vitamina C, per cert). I en Mèxic, el seu país d’origen, la varietat de presentacions sembla no acabar: se serveix en forma de gelatina i melmelada, però també com ingredient de tamales, salses, licors i sopes .

En Europa va guanyant presència en els mercats i en els camps. En Espanya, en Màlaga, s’està començant a conrear. Amb tot, la producció local és encara incipient, de manera que per accedir a aquesta fruita depenem més de les importacions que de les collites. Que sí podem fer és experimentar en la cuina i imitar les preparacions d’altres terres. O anar al senzill: la manera més fàcil i sana de menjar aquesta fruita és a cullerades , com el. kiwi quan està al punt. Per elegir la millor pitahaya, cal buscar les que tinguin la pell de color fúcsia més brillant i encès.

Img portada consumer setembre 2018

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa .