Més de 6.000 receptes amb informació nutricional per saber triar la millor

Filtra receptes Tanca

Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Tonyina a la planxa amb verdures

Img 138557 g
Temps 20-30 min
Dificultat Fàcil
Valor energètic 406 kcal
Nombre de racions 4
Temporada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboració

En primer lloc, pre elaborem les hortalisses, tallant en juliana (tires fines) la ceba, el pebrot verd i la pastanaga.

Sofregim les verdures en una paella amb quatre cullerades d’oli juntament amb els bolets nets i trossejats, i les puntes dels espàrrecs bladers.

Quan les hortalisses estiguin toves, afegim dues cullerades de salsa de soia i reservem.

Untem els medallons de tonyina amb oli i salem lleugerament el seu exterior.

En una paella antiadherent calenta els cuinem durant uns 30 segons per cada costat. El centre dels medallons ha de quedar una mica rosat.

Preparem el plat amb les hortalisses cuinades en la base i, damunt d’aquestes, col·loquem el medalló de tonyina rostida a la planxa.

Semàfor nutricional

El semàfor nutricional és un sistema de colors que permet entendre els valors nutricionals d’una manera clara, ràpida i completa.

Una ració conté

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
406 27,2g 6g 3,9g 0,7g
20% 39% 30% 4% 11%

* de la ingesta de referència (IR) per a un adult

  • Baixa: el 10 % o menys de la ingesta de referència
  • Mitjana: entre el 10 % i el 35 % de la ingesta de referència
  • Alta: més del 35% de la ingesta de referència

Normalment, les receptes presenten ingredients amb un percentatge alt sobre la Ingesta de Referència (IR), és a dir, hi predominen els grocs i taronges. Aquests plats estan concebuts com a plat principal d’un dinar o un sopar, de manera que la mida de la ració és superior i la seva aportació nutricional és més elevada.

Per aquest motiu, les receptes tenen punts de tall diferents dels productes. Així, per exemple, mentre que un aliment qualsevol tindrà els nutrients de color groc fins a un valor màxim del 20 % de la IR, les receptes concebudes com un àpat principal tindran els nutrients en groc fins a un valor màxim del 35 % de la IR.

Calories Greix Greix saturat Sucres Sal
Què és baix per ració 200 Kcal o menys 7 g o menys 2 g o menys 9 g o menys 0,6 g o menys
Què és mitjà per ració Entre 200 Kcal i 700 Kcal Entre 7 g i 25 g Entre 2 g i 7 g Entre 9 g i 32 g Entre 0,6 g i 2,1 g
Què és alt per ració 700 Kcal o més 25 g o més 7 g o més 32 g o més 2,1 g o més
Nutrients Quantitat Diària Orientativa
Calories 2.000 Kcal
Greix 70 g
Greix saturat 20 g
Sucres 90 g
Sal 6 g

La Ingesta de referència (IR) és una guia sobre la quantitat total de calories i de diversos nutrients que hem d’ingerir al dia per mantenir una dieta sana. La informació sobre els percentatges d’IR indica què suposa la quantitat de nutrient d'una ració respecte de la IR per a aquest nutrient en el dia.

Els percentatges d’Ingesta de referència (IR) estan calculats per a una dona adulta amb una ingesta diària de 2000 Kcal. Les necessitats nutricionals individuals poden ser més altes o més baixes, en funció del sexe, l’edat, el nivell d’activitat física i altres factors.

La tonyina és un peix blau de sabor benvolgut i pronunciat i carns atapeïdes. Es considera un peix gras per la seva riquesa en àcids grassos omega-3, reconeguts com a protectors de la salut cardiovascular. En cuinar-ho a la planxa no precisa l'addició de tot just grasses pel que les calories de la recepta a penes s'incrementen. Com a guarnició s'acompanya de verdures, font de nutrients reguladors. El resultat és un plat sa, nutritiu i deliciós apte per a gairebé tots els públics, ja que està particularment contraindicat en cas d'intoleràncies o d'àcid úric elevat i gota.

Malalties per a les quals està recomanada aquesta recepta:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertensión arterial
  • Hipertrigliceridemia
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Malalties per a les quals no està recomanada aquesta recepta:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Cálculos renales
  • Meteorismo