Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Trucs per elegir (i conservar) els millors fruits del bosc

Els fruits vermells, o fruits del bosc, són vistosos, rics i sans i poden durar més temps a casa amb vinagre!
Per Laura Caorsi 12 de octubre de 2018

Img elegir conservar fruits vermells hd

Existeixen moltes menes de baies o berries , però quan parlem de fruits del bosc, no n’incloem a totes. Les maduixes, en general, queden fora del grup. I la raó és que es recullen abans, durant l’estiu. En canvi, sí conten exemplars com les groselles, que no són baies. El motiu, de nou, és estacional: popularment, els fruits del bosc són els que podem recollir en un passeig per la muntanya a la tardor. Els següents estan entre els més coneguts en el nostre país, on el cultiu i el consum creixen any a any:

1. Nabius

Un grapat d’aquests fruits ens aporta vitamina C, calci, potassi i, sobretot, fibra , doncs els nabius tenen la mateixa quantitat de fibra que el pa blanc torrat. Els seus abundants pigments naturals (com els antiocianos i els carotenoides) no sols els proporcionen aquest color blau fosc tan intens; també tenen acció antioxidant, molt bona pel nostre cos.

  • Consells per elegir: observi el color i la textura. Els nabius deuen ser d’un to blau intens i brillant, ferms al tacte i sense corts ni magulladuras. Descarti els fruits humits o tous i, també, els que estiguin immadurs, ja que no maduren una vegada recol·lectats.

2. Mores

De tots els fruits del bosc, les mores són les més riques en calci i vitamina A, molt important per la salut dels ulls. Tanmateix, les mores destaquen per posseir una elevada acció antioxidant. Ens protegeixen dels radicals lliures (responsables de l’envelliment cel·lular) i tenen cert efecte antiinflamatori.

  • Consells per elegir: el color i l’aspecte de la superfície són les millors guies. Deuen ser brillants, tersas i turgentes. Si no podem tocar-ne (per exemple, perquè estan envasades), cal evitar les capsetes on s’acumuli el líquid de la fruita en el fons, doncs és senyal de què han començat a espatllar.

3. Gerd

La seva forma de ram diminut n’assembla a les mores, però es diferencien en el color, la textura i el sabor; també en què tenen el doble de fibra i de potassi, un mineral molt important per l’activitat muscular. Els gerds, a més, són molt riques en àcid fòlic, tan necessari durant l’embaràs.

  • Consells per elegir: la consistència és la clau. Convé portar a casa els gerds més resistents a una lleugera pressió amb els dits, que estiguin seques i no tinguin floridura. Revisi’n bé, ja que són les més delicades de tot el grup i s’espatllen amb facilitat.

4. Grosella vermella

Molt baixa en calories (a penes 27 kcal per cada 100 grams), la grosella vermella destaca per la quantitat de potassi i de fibra que conté. Aquest petit fruit ens aporta tanta fibra com el musli, més que el pa i, fins i tot, més que les galetes de mena digestive . La fibra dietètica, a més d’estar recomanada per prevenir el restrenyiment, ha demostrat ser eficaç per prevenir trastorns cardiovasculars i ictus.

  • Consells per elegir: ni molt dures, ni molt toves; les millors groselles són les que estan al punt òptim de maduració. Es reconeixen, a més de per el tacte, per un intens color vermell i una superfície llisa, sense corts i tan brillant que sembla de cristall.

5. Grosella negra

La diferència entre aquesta varietat de grosella i la vermella no és només una qüestió de color. La grosella negra és molt més rica en vitamina A, té tant potassi com els plàtans i el triple de vitamina C que les taronges. Aquesta fruita reforça les nostres defenses, redueix el risc de patir malalties cardiovasculars i degeneratives i ajuda a prevenir l’anèmia.

  • Consells per elegir: devem revisar que estiguin seques i que tinguin una superfície llisa i brillant. El color ha de ser fosc i intens. A més, l’olfacte ens pot ajudar, ja que les groselles negres, quan estan al punt, desprenen un perfum melós molt fàcil de percebre.

Si té vinagre, duraran més temps

Els fruits del bosc són molt fràgils: una vegada que es recol·lecten, es deterioren amb rapidesa. La seva principal amenaça és la humitat, que afavoreix l’aparició de la floridura; així que és molt important mantenir-los secs i frescos. Per aquesta raó, moltes vegades s’aconsella no rentar-los fins el moment en què es vulguin menjar.

Tanmateix, hi ha un truc eficaç per augmentar la seva vida útil diversos dies i consisteix, precisament, en fer-los un bany d’immersió. Això sí, cal fer-ho en una mescla d’aigua i vinagre (tres parts d’aigua i una de vinagre), en un recipient i amb molta delicadesa. L’àcid acètic del vinagre eliminarà la presència de. floridura o de bacteris. Finalment, devem escórrer i assecar bé els fruits abans de guardar-los en la nevera.

Img portada consumer octubre 2018

Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa .