Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

5 plats senzills (i sans) per portar a l’oficina en el táper

Ideas saludables, ricas y muy fáciles de hacer para comer bien en el trabajo y ahorrar tiempo y dinero

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Divendres, 12deAbrilde2019

Comer fuera de casa tiene su aquel: queremos algo que sea sencillo y rápido, porque no siempre tenemos tiempo suficiente para preparar comidas muy elaboradas, pero también que esté rico y sea sano. Y, claro, no siempre sabemos qué llevar. Por eso, aquí te damos algunas ideas de táper que nos propone la Asociación Española de Fabricantes de Vegetales Congelados (ASEVEC) para que comas rico y sin complicaciones en tu lugar de trabajo. ¿Y por qué de táper? La razón fundamental es que resulta más saludable. Y otra esencial, el ahorro de tiempo y dinero: la Federación de Usuarios Consumidores Independientes (FUCI) asegura que el 58 % de la población gasta entre 100 y 300 euros al mes (o más) en comer a diario fuera de casa. Si cocinas tú, ¡todo son ventajas!

1. Poké bowl… per portar

Si ets fan d’aquesta nova tendència, el poké bowl, la següent idea t’encantarà. El poké és una espècie d’amanida amb diverses verdures trossejades sobre una base de quinoa. Atent! Perquè t’expliquem el truc perquè puguis menjar-ho en el treball. Segur que aquesta proposta lleugera et sadollarà i et donarà energia per continuar endavant.

Ingredients: pebrot vermell, pebrot verd, pastanaga i carbassó ultracongelados, quinoa (60 g), ceba, herbes provençals, ou, sal i oli d’oliva.

Per començar, preparem la quinoa després de bullir-la (també la podem trobar ultracongelada). Una vegada llesta, reservem i ens posem amb les verdures que l’acompanyaran. Per seguir en la dinàmica d’estalviar temps en el procés, optem per les verdures ultracongeladas, que tenen les mateixes propietats que les naturals i que estan preparades i tallades perquè les puguis cuinar amb senzillesa i rapidesa.

Tirem una mica d’oli en una paella i pochamos la ceba, la pastanaga i els dos tipus de
pebrots a foc molt suau durant 10 minuts. Mentre, bullim l’ou durant tres minuts perquè la seva textura sigui d’ou escalfado. Finalment, afegim el carbassó, pochamos altres cinc minuts, assaonem i condimentem amb les herbes, per després agregar la quinoa, remoure i retirar del foc.

Col·loquem en el táper la quinoa juntament amb les verdures i, finalment, l’ou, que a l’hora de menjar ens farà de salsa per barrejar-ho tot i ajudarà al fet que nostre poké bowl tingui una textura més cremosa. Com cal tenir precaució amb l’ou a mitjà fer, sobretot a l’estiu i en ambients càlids, també pots coure-ho completament, trossejar-ho i utilitzar oli d’oliva com a amaniment.

2. Sopa vegetal

Ingredients: opta per les verdures ultracongeladas, ben soltes o bé el mix de verdures per a aquest tipus de receptes, com és el cas de la menestra.

Aquesta és una recepta ràpida, nutritiva i senzilla que podràs ficar en un pot de cristall amb tancament hermètic, amb el que així també estaràs cuidant el planeta. Portar el menjar en un tarro a l’oficina té múltiples avantatges: d’una banda, controlem la quantitat que posem de cada ingredient i, per un altre, estalviem espai en la nostra bossa.

Per a la seva elaboració n’hi ha prou que serveis les verdures de la teva elecció del congelador. D’aquesta
manera estarem s’estalvia temps al no haver de rentar, pelar ni tallar, doncs ja les tenim
llistes per posar-les a bullir durant 15 minuts. Tirem a l’aigua un chorrito d’oli d’oliva, una mica de pebre i sal. Pots agregar, a més, una miqueta d’arròs integral per aconseguir un plat més equilibrat.

3. Combiplato

Recetas griegas ideales verano port

Ingredients: pebrots ultracongelados, pèsols ultracongelados, xips d’alga wakame, nous i salsa de iogurt. Aquesta salsa es fa barrejant en un bol un iogurt natural, una dent d’all ben picadito, oli d’oliva verge, suc de mitja llimona, sal i pebre fins a formar una salsa homogènia.

El primer que hem de fer és treure del congelador els pebrots ultracongelados, posar-los sobre un recipient de forn amb una mica d’oli i deixar rostir (uns 20 minutos), mentre ofeguem els pèsols ultracongelados en una paella amb un chorrito d’oli. Una vegada els tinguem llests, agafem el táper i muntem per aquest ordre: base de pebrots rostits, els pèsols ofegats, alga wakame i salsa de iogurt. Després, trossegem les nous i les
tirem per damunt. Ja tenim un plat rapidíssim, amb molt sabor i nutritiu que ens donarà energia per seguir treballant.

4. Salmorejo de quinoa

Ingredients: 30 g de quinoa ultracongelada, 5 g d’all trossejat ultracongelado, 250 g de tomàquet pera madur, una cullerada de vinagre de poma, 100 g d’oli d’oliva, un ou dur, 30 g de pernil picat i una mica de sal.

Col·loquem el tomàquet rentat i trossejat juntament amb la quinoa i l’all en un recipient de batedora i amanim amb el vinagre i la saó que ens agradi. Trituramos fins a obtenir una crema uniforme. Afegim l’oli d’oliva i trituramos una altra vegada durant un parell de minuts per integrar-ho tot, fins que el salmorejo emulsioni i quedi cremoso. Mentre, pelem i piquem l’ou dur que usarem per decorar per damunt al costat del pernil serrà. Ho aboquem en un tarro de cristall, deixem refredar i llest!

5. Carabassa rostida amb bròcoli cruixent, nabius i ametlles

Aquesta opció vegana resulta d’allò més lleugera i versàtil per als dies en els quals tenim molta pressa. I és que tot el treball l’hi deixem al forn: ell s’encarregarà de cuinar tots els ingredients i deixar-los rostits, caramelizados i al punt.

Ingredients: carabassa i bròcoli ultracongelados, herbes provençals, fonoll sec, all granulado, pebre negre molt, llimona, vinagre de Jerez (5 ml), oli d’oliva, va venir blanc, nabius, ametlles en lascas i sal.

El primer és precalentar el forn a 200 ºC i preparar les verdures. Com les verdures ultracongeladas ja estan tallades i llistes per cuinar, les col·loquem en una font de cristall per a forn i barregem tots els altres ingredients (menys els nabius i les ametlles), ajustant les quantitats al gust. Barregem i horneamos durant 30 minuts. Quan faltin 7-8 minuts, aprofitem per torrar les ametlles. Una vegada tretes del forn, les posem en el táper, li afegim els nabius i llest!

Els táperes juntament amb les verdures ultracongeladas que ens proposa ASEVEC ens fan la vida més fàcil i ens solucionen molts problemes. Ara solament queda triar què receptes prepararem aquesta setmana i gaudir en l’oficina.

Etiquetes:

táper

RSS. Sigue informado

ASEVEC

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions