Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

5 propòsits alimentaris diferents per 2017

Idees pràctiques per estrenar l'any amb noves habilitats i rutines pensades per millorar la dieta i la salut

img_5 propositos 2017 hd

D’entre els propòsits més comuns per començar un nou any es troba, gairebé sempre, millorar la salut a través de decisions com aprimar o deixar de fumar. Per variar una mica amb els projectes a llarg termini, a continuació li fem un volt de rosca als objectius més comuns. Per 2017, optem per fer una proposta diferent amb la finalitat d’aconseguir una alimentació més completa i saludable en tots els sentits. En aquest article es donen cinc idees per aplicar en 2017 i, amb ells, millorar la salut, la dieta i, també, el medi ambient. S’animen?

Imatge: racorn

1. Començar a fixar-se en l’etiquetatge

L’última normativa europea d’etiquetatge acaba d’implementar-se, en concret el passat 13 de desembre. Encara que va portar amb ella moltes millores, segueix havent-hi algunes qüestions amb les quals encara ens poden confondre. Per aquest motiu seria pertinent estar informat. cal recordar que hi ha moltes formes d’ocultar el sucre en l’etiquetatge, les grasses trans segueixen sense aparèixer en la taula nutricional i l’origen de molts productes pot seguir sent enganyós. Per això, és una gran idea formar-se sobre l’etiquetatge nutricional i poder defensar-se davant les estratègies publicitàries i llacunes legals.

2. Aprendre a cuinar

Cuinar és una de les variables que més influeix en la salut i en la independència de les persones, ja que implica tenir més recursos per no caure sempre en una alimentació basada en productes ultraprocesados i poques matèries primeres. Els proposem aprendre una recepta nova cada setmana i adquirir el compromís de fer-les. Pot suposar una molt bona motivació que, a més, millorarà la salut pròpia i la de les persones que ens envolten. Intentin no caure sempre en la tònica de començar a cuinar amb rebosteria. La idea és fer més apostes per una dieta saludable.

3. Comprar local i de temporada

I què millor acompanyant per a un propòsit de receptes que utilitzar ingredients menys impactants i més responsables amb el medi ambient. Els productes viatgen, de mitjana, 3.800 quilòmetres abans d’arribar al nostre plat, amb un consegüent impacte mediambiental per l’excés d’emissions en la seva producció, transport i conservació. Moltes vegades hi ha aliments més prop del que pensem. Fixant-nos en l’origen, tenim a la nostra mà recolzar una economia més propera i reduir la petjada que té el nostre consum. Apostem per una alimentació d’aquí i d’ara.

4. Reduir el consum de carn

A Espanya es menja massa carn. En coherència amb el punt anterior, reduir la seva ingesta seria una de les decisions més impactants que es podria fer per reduir també el nostre impacte ambiental. Produir proteïna a partir d’un origen animal és energèticament menys eficient. No és necessari ser vegetarià per seguir un patró de dieta més saludable i sostenible. És més, cada vegada hi ha més consens científic sobre la idoneïtat d’una “plant-based diet” o “dieta basada en vegetals”. Potser és el moment per plantejar-se un consum més esporàdic dels productes cárnicos. Què tal un primer pas augmentant la quantitat de llegums que prenem a la setmana? O per què no comprometre’s a fer un “dilluns sense carn”?

5. Un oci més actiu

Cada minut explica. Lluny van quedar ja aquestes recomanacions antigues de “almenys 30 minuts caminant” o “el greix no es crema fins a passat molt temps”. És imprescindible incorporar una rutina activa; acompanyar l’activitat principal amb un oci més actiu, com sortir a córrer, passejar més, caps de setmana amb rutes per la muntanya o escapades amb bici. Intentem construir un 2017 al voltant ja no solament d’un gimnàs o l’activitat esportiva que més ens agradi, sinó d’un estil de vida que impliqui més moviment en tots els sentits. A nivell de salut, té vital importància evitar un sedentarisme implementat.

Com es veu, els propòsits d’Any Nou relacionats amb l’alimentació no han de ser sempre tòpics com “aprimar”. Hi ha molt camí que recórrer i es pot començar amb aquestes cinc idees.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions