Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

5 sopars pràctics i econòmiques per a la costa de setembre

Una truita vegetal, amanida de pasta o peix de temporada al forn són algunes propostes per sopar ric i sa sense gastar massa diners

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dimarts, 06deSetembrede2016
Img recetas cuesta septiembre hd Imatge: Peteer

El sopar és una part molt important de la dieta, doncs en aquest menjar es reposen forces després de tota l’activitat del dia. De vegades s’arriba tan atacat a aquest moment que és freqüent excedir-se en la quantitat de menjar que s’ingereix, mentre que altres ocasions es resol amb un simple iogurt. Això es nota molt al setembre, mes de tornada al col·le, a la rutina i les despeses. Moltes vegades mancada temps i diners per comprar i cuinar. Però els sopars poden ser econòmiques i senzilles de preparar, per això a continuació es donen cinc idees pràctiques per fer la volta al col·le i al treball menys costosa.

Img recetas cuesta septiembre
Imatge: Peteer

1. Amanida de pasta, plat únic i molt nutritiu

A aquesta recepta de plat únic se li poden afegir unes fulles d’enciams frescos, uns trossets de tomàquet d’amanida, ou o una mica de tonyina en conserva, que aportaran la proteïna necessària perquè el menú sigui complet.

Img ensaladas irresistibles verano
Imatge: cook_inspiri

Amanida de pasta amb ventresca de tonyina en conserva. Es couen 200 grams de pasta “al donin-te” (que quedi una mica tesa en el seu interior) en abundant aigua bullint amb sal, durant set minuts. D’altra banda es netegen unes fulles d’enciam i el tomàquet, es trossegen i es col·loquen com a base en els plats on se serveixi. Quan estigui cuita la pasta, es refresca sota l’aixeta amb aigua freda alhora que s’escorre. Una vegada que estigui la pasta freda i escorreguda, s’aboca en els recipients on s’han posat els enciams i tomàquets, lleugerament amanida i untada amb oli d’oliva crua. En l’últim instant s’afegeixen a l’amanida els trossos de ventresca escorreguda de la conserva i, al moment de servir, s’amaneix el conjunt; es pot fer amb oli o, també, amb unes cullerades de salsa maionesa o d’alguna de les seves salses derivades.

2. Crema de verdures i peix fresc al forn en 30 minuts!

Amb aquesta proposta es tenen un primer plat suau i un segon plat senzill d’elaborar en el forn i econòmic, perquè s’utilitzarà peix de temporada, com el chicharro, o si no, un verdel. Quant al primer plat, la crema de verdura, es pot fer un dia bastant quantitat i després congelar en racions individuals ja triturado perquè no haver de cuinar tots els dies.

Img sopa c invierno
Imatge: gdolgikh

Crema fina de carabassa i porro. Es pela una cebolleta fresca, es talla en juliana -tires fines- i es cuina a foc suau en una cassola amb dues cullerades d’oli calent. Quan comenci a daurar-se, s’agreguen dos porros (la part blanca) deslavados i tallats en rodanxes fines i dues dents d’all pelats i també tallats en làmines fines. S’ofega tot durant 30 segons i, a continuació, s’afegeixen 400 grams de carabassa pelada, neta i tallada en trossos irregulars, i 200 grams de pastanaga pelada i en rodanxes, juntament amb 200 grams de patates pelades i tallades en rodanxes.

Es cobreix d’aigua les verdures i les patates, just fins a sobrepassar-les. Una vegada que aquest conjunt comenci a bullir, s’afegeix un polsim de sal, es tapa la cassola i es deixa bullir a foc suau durant 40 minuts. Quan la carabassa, la patata i la pastanaga estiguin cuites, es treu la cassola del foc i es passa pel pasapurés o per la batedora fins a aconseguir una crema suau i uniforme. En cas que quedi molt espessa, s’agrega una mica d’aigua calenta, es posa a punt de sal i se li dona un lleuger bulliment perquè s’unifiquin els sabors. Aquest puré es pot acompanyar amb uns trossets de carabassa i unes tires de porro, salteados en una paella amb una mica d’all i oli d’oliva.

Chicharro al forn amb llimona. Primer es netegen dos chicharros grans, s’obren per la meitat (o es demana que ho facin en la peixateria) i s’assaonen amb una mica de sal gruixuda. Així, un dels lloms queda amb espina i l’altre queda sense ella. Si el plat és per a nens, és recomanable llevar l’espina central per complet i, d’aquesta manera, les dues parts queden netes.

Es pelen un parell de patates i es tallen en rodanxes fines, així com una cebolleta. Amb aquestes hortalisses es fa un llit en la safata alta de forn sobre la qual es col·loca el peix amb unes cucharaditas d’oli d’oliva. Mentre es rosteixen els chicharros durant 20 minutos a 180 ºC s’elabora un refrito amb dues dents d’alls filetejats i una mica de julivert picat. Finalment, s’aboquen unes cucharaditas de suc de llimona sobre els chicharros i, després, tot el refrito calent. Els chicharros se serveixen amb la base de patata i ceba amb tots els sucs del rostit.

3. Un entrepà semivegetal i després un iogurt

Si es vol un sopar ràpid alhora que nutritiva, els entrepans són una opció, sobretot si s’ha tingut un alt desgast durant el dia i no s’anirà al llit immediatament, perquè la digestió serà una mica més llarga. El menú es completa amb un iogurt i s’obté un sopar ràpid i nutritiva. S’evitaran les salses molt grasses i els formatges en decantar-se per entrepans vegetals amb un toc de pollastre o d’ou cuit, de manera que es reposin tots els nutrients.

Entrepà integral vegetal amb salmó fumat. En una paella a foc fort amb l’oli d’oliva, se saltean una ceba tallada en tires, dues dents d’all tallats en brunoise i unes tires de pebrot escorregut de la conserva. Es posa a punt de sal, s’escorren en un colador de l’oli que puguin tenir i es reserven. Després, s’obren els pans al llarg i s’afegeix un chorrito de l’oli del salteado dels pebrots. Es col·loca un tomàquet tallat en rodanxes fines i sobre elles, unes fulles d’enciams variats, una mica de salmó fumat i, finalment, el salteado de ceba, pebrots i all.

4. Tomàquets farcits amb ensalada russa preparada

Si es camina una mica just de temps, es pot utilitzar menjar ja preparat, com l’ensalada russa que ve ja envasada i a la qual es pot acabar de donar un toc més personal agregant uns trossets de txaka o de bonic en conserva. Amb aquesta ensalada russa s’emplenen uns tomàquets de branca elaborant un plat refrescant que farà anar a descansar amb bones sensacions. Això sí, sense molta salsa maionesa. En el seu lloc, per alleugerir l’ensalada russa es pot agregar una cullerada de iogurt natural i d’oli d’oliva verge.

Img recetas con tomates
Imatge: belchonock

Tomàquets branques farcits d’ensalada russa de txaka. Si es vol fer aquest plat elaborant l’ensalada russa, aquesta és la recepta. Es couen dues patates amb pell, es deixen refredar, es pelen i es trossegen molt petitones. També cal coure dues pastanagues pelades en petits glaçons, 40 grams de pèsols i 40 grams de beines en tires. Per a això, es bull tot durant 15 minuts en una cassola amb aigua i un polsim de sal. Una vegada cuit tot, es refresca, escorre i reserva.

Es col·loquen les patates en una font juntament amb la pastanaga, les beines i els pèsols cuits. Es pica un ou cuit. Cal rentar quatre tomàquets, buidar-los i picar la seva polpa, que es barrejarà amb la resta de les hortalisses. S’amaneix amb oli d’oliva i maionesa i es piquen 20 grams d’olives sense os/os. Amb aquesta massa s’emplenen els tomàquets que s’introduiran en la nevera fins al moment de servir. Si no fa un dia molt calorós, no fa falta que estiguin just fins a l’últim moment en el frigorífic, sinó que es poden treure uns minuts abans. Per decorar, es trossegen per damunt unes barritas de txaka.

5. Truites de verdures amb trossets de gambes congelades, més un batut de iogurt i fruites

Una truita és un excel·lent sopar, sobretot si s’elabora de verdures i amb trossets de marisc. Amb unes quantes gambes congelades i pelades es donarà un toc marí molt ric i per pocs diners. A continuació es detallen dues receptes de truites de gambes: una amb espinacs i una altra amb ajetes, ambdues delicioses. I per acabar de manera dolça aquests consells, un batut de iogurt i fruites apte per a tota la família.

Truita d’espinacs i gambes. Se saltean 250 grams d’espinacs en fulles i netes amb unes dents d’all ben picats en una paella amb quatre cullerades d’oli d’oliva. Una vegada salteadas, s’agreguen 100 grams de gambes pelades i descongelades. S’ofega el conjunt durant dos minuts i es barreja amb sis ous batuts. Es qualla la truita en la paella amb l’oli no gaire calent i es presenta sobre una base de pa torrat untat de tomàquet.

Img vida tortilla francesa
Imatge: minadezhda

Truita d’ajetes i gambes. S’ofega una cebolleta fresca tallada en brunoise (cuadraditos petits) en una paella amb dues cullerades d’oli d’oliva i amb una dent d’all tallat d’igual manera que la cebolleta. Quan estigui daurada, s’afegeixen les gambes pelades i descongelades i 100 grams d’ajetes escorreguts de la conserva i trossejats. S’ofega durant uns instants posant a punt de sal. Finalment, s’afegeixen sis ous batuts i una cucharadita de julivert picat formant una truita gran o quatre truites individuals. Se serveix sobre uns pans de cereals torrats amb oli d’oliva i tomàquet fregat.

Batut de iogurt i fruita fresca. Es pelen una pera i un plàtan i es tallen en rodanxes. També es fa un suc de dues taronges i d’una llimona. Amb ajuda de la batedora, es tritura la pera, el plàtan i el suc de taronja i llimona. Una vegada aconseguit el batut de fruites, s’afegeixen quatre iogurts d’un en un fins a aconseguir la textura desitjada. Després, es posa a punt de sucre. Se serveixen els batuts en bols individuals, decorant-los amb trossos petits de fruita seca com a nous, avellanes torrades o raïms passes.

Etiquetes:

cuinar sopar

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions