Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

5 trucs per triar una bona lasaña

Revisar la llista d'ingredients i la informació nutricional, optar per les versions vegetals i escollir racions més petites són algunes claus per portar-nos a casa les millors lasañas

lasagna seca masa tomate Imatge: repinanatoly

Triar la millor lasaña no és fàcil. No tots tenim els mateixos gustos, ni la mateixa situació econòmica o de salut. Ni tan sols ens imposem les mateixes exigències nutricionals. El nutricionista Ramón de Cangas estableix una ració de consum raonable per a una persona sana: “Entre 200 i 250 grams, però per tradició o per consum habitual”. Perquè “si ens referim al valor calòric, també dependrà de la persona (el seu estat fisiològic, la seva activitat física, les seves patologies, la resta d’aliments
ingerits) i, si parlem dels seus ingredients, caldrà tenir en compte la resta de menjars del dia”, sosté. Així, entre les diverses opcions que existeixen, proposem els següents cinc consells.

1. La ració… més petita

Redueix la ració. Prendre 250 grams de lasaña (el tradicional) suposa una ingesta d’energia, grassa, greixos saturats, sucres i sal per sobre del recomanat en un menjar (2.000 kcal, 70 g de greix, 20 g de greix saturat, 90 g de sucres i 5 g de sal). Per tant, convé reduir la ració a 100 grams. De fet, les marques comercials solen establir la seva informació nutricional prenent com a referència 100 grams de producte, tal com marca el reglament europeu 1169/2011 sobre la informació alimentària facilitada al consumidor.

2. Vigili els ingredients

Triï lasañas elaborades amb ingredients que permetin cuidar el seu perfil nutricional: llet descremada, pasta integral i verdures. Així s’assegura uns valors d’energia, grassa, greix saturat i sucres més saludables. En aquest sentit, cal vigilar la sal, un nutrient que és intrínsec als plats preparats i que els converteix en
una opció ocasional.

3. Millor de verdures

Entre les diferents opcions, les lasañas de carn presenten valors més elevats d’alguns ingredients, especialment de sal. Per aquest motiu les lasañas de verdures siguin una millor opció nutricional.

4. És preferible congelada o refrigerada?

La diferència no és rellevant. El procés de congelació amb prou feines afecta al contingut nutricional dels aliments, però convé recordar que sempre hi ha risc d’alterar
alguna de les seves qualitats, igual que succeeix amb els aliments frescos: la pèrdua de nutrients que poden experimentar des que es recol·lecten i es preparen fins al seu consum pot ser igual o major a les alteracions durant la congelació. Així doncs, els aliments congelats de manera segura i adequada no tenen gens que envejar als frescs.

5. Més car no sempre és millor

El cost depèn de la marca. No importa que el farcit sigui de carn o de verdures; el que de debò influeix en el preu és la marca. Tenint en compte una ració de 100 grams i les opcions refrigerades, les alternatives més cares dupliquen l’import de les més econòmiques. Mentre, en les congelades, els preus s’apropen més entre marques i, de mitjana, les més oneroses tenen un cost un 50 % més elevat.

Les lasañas més i menys saludables, segons el semàfor nutricional

Comparem 18 varietats de lasañas precuinades i les ordenem de més a menys saludables d’acord a les dades del semàfor nutricional. Est és el resultat:

Img semaforo lasana hd

______________________________________

Img portada consumer junio 2018pPer accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

Etiquetes:

dieta sana pasta-ca

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions