Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

7 coses que has de saber sobre els batuts de proteïnes

Es venen com un producte infalible per guanyar múscul i aconseguir un cos escultural, però el seu consum no està exempt de riscos

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Diumenge, 16deDesembrede2018
Img cosas batidos proteina hd Imatge: Bavl

Img cosas batidos proteina hd

Els batuts de proteïnes es presenten com la solució màgica per guanyar múscul i cremar greixos gairebé sense esforç. Un producte infalible, còmode i saborós que, diuen els fabricants, ajuda a aconseguir un cos escultural. La recepta? Un combinat líquid de proteïnes i carbohidrats que converteix a qui ho beu en una espècie de Sansón inesgotable. O no? Abans de prendre’ls, convé buidar aquests set dubtes:

1. Què són els batuts de proteïnes?

Els batuts de proteïnes són un suplement alimentós elaborat a partir de proteïnes o aminoàcids aïllats. Aquests nutrients estan barrejats amb gran quantitat d’edulcorants i de saborizantes i, de vegades, contenen cereals rics en fibra. Poden trobar-se en format líquid o en pols, que es reconstitueix amb aigua o llet.

2. Quins són els seus ingredients?

Els batuts més comercialitzats són els de proteïna extreta del sèrum de llet de vaca (coneguts com whey protein). Alguns ofereixen proteïna procedent de l’ou, el pèsol o la soia. Entorn del 70 % d’aquest suplement està compost per proteïnes, encara que també conté grasses i lactosa.

3. Suposen algun risc?

És molt difícil que la ingestió de proteïna provoqui efectes secundaris en el consumidor. Cal prendre dosis molt altes d’aquest nutrient perquè això succeeixi i, en cas que això ocorri, serà a llarg termini. L’excés de proteïna pot provocar problemes hepàtics i renals, així com un augment del nivell d’àcid úric, però per a això han d’ingerir-se quantitats molt elevades. No és útil ni saludable que el nostre cos s’acostumi a obtenir la font d’energia de les proteïnes.

4. S’ha de prendre alguna precaució?

Sí. Abans de res, és fonamental que un dietista-nutricionista professional aconselli i assessori sobre el seu consum, a més de que supervisi el tipus de producte. Mai s’ha d’autoadministrar sense control. A més, ha de comprar-se en una tenda autoritzada per a la seva venda i conèixer la marca i la seva composició, que ha d’estar indicada en la seva etiqueta.

5. Llavors, són efectius els batuts de proteïna?

Img batido dieta hd
Imatge: USDAgov

Si l’objectiu de qui els presa és augmentar les proteïnes en la seva dieta, el seu ús no té sentit. Si es menja bé i s’inclouen aliments variats, és recomanable no beure’ls, ja que aquesta aportació de proteïnes extra es pot aconseguir a través de l’alimentació. Si cada dia es consumeixen una o dues racions de carn, peix, fruita seca i làctics, resulta suficient.

6. Si els bec, garanteixo que guanyo múscul?

No. Que una substància com la proteïna estimuli determinades vies que portin a fabricar massa muscular no vol dir que tot aquell que les consuma generi múscul. Això no és un suplement miracle. Perquè el cos fabriqui fibra muscular, han de seguir-se unes pautes (alimentació sana i variada, exercici físic i entrenaments, descans) supervisades per un expert.

7. Com es comercialitzen els batuts de proteïnes?

Aquests productes es venen de tres maneres:

  • 1. Concentrat de proteïnes. Aquest batut està compost per la proteïna que s’obté del primer processament del sèrum de llet. És el més barat i el més venut i recomanat. A més de proteïna (al voltant del 60 %), aquest producte també té grassa i colesterol (en nivells baixos), així com una quantitat bastant elevada d’hidrats de carboni.
  • 2. Aïllat de proteïna. A partir del primer concentrat de proteïnes, s’elimina encara més quantitat de greix i de lactosa. Així s’obté un producte amb major
    percentatge de proteïna (que pot aconseguir el 95 %). Aquest batut és més car que el concentrat, a causa que la seva elaboració és més complexa. En general, resulta més fàcil de digerir.
  • 3. Hidrolitzat de proteïna. És el producte més car. S’obté una hidròlisi de proteïna, la qual cosa permet una major i millor assimilació en ingerir-la. Es tracta
    del suplement sobre el qual més atenció reclamen els experts, ja que pel seu elevat preu sovint es ven per obtenir més diners.

Img portada consumer noviembre 2018
Per accedir a més continguts, consulta la revista impresa.

RSS. Sigue informado

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions