Article traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Batuts de proteïnes: què són, quines precaucions prendre i com fer-los a casa

Els batuts de proteïnes es venen com un producte infal·lible per a guanyar múscul, però el seu consum no està exempt de riscos. Et proposem algunes receptes casolanes de batuts proteics
Per EROSKI Consumer 29 de octubre de 2022
Recetas de batidos de proteínas

Els batuts de proteïnes es presenten com la solució màgica per a guanyar múscul i cremar greixos gairebé sense esforç . Un producte infal·lible, còmode i saborós que, diuen els fabricants, ajuda a aconseguir un cos escultural. La recepta? Un combinat líquid de proteïnes i carbohidrats que converteix a qui el beu en una espècie de. Sansón inesgotable. O no? Abans de prendre’ls, convé buidar dubtes . I, a més, has de saber que existeix una alternativa natural: els. batuts proteics naturals elaborats a casa . També et proposem algunes saboroses (i saludables) receptes.

7 coses que has de saber sobre els batuts de proteïnes

1. Què són els batuts de proteïnes?

Els batuts de proteïnes són un suplement alimentós elaborat a partir de proteïnes o aminoàcids aïllats. Aquests nutrients estan barrejats amb gran quantitat d’edulcorants i de saboritzants i, a vegades, contenen cereals rics en fibra. Poden trobar-se en format líquid o en pols, que es reconstitueix amb aigua o llet.

Img coses batuts proteina hd

2. Quins són els seus ingredients?

Els batuts més comercialitzats són els de proteïna extreta del sèrum de llet de vaca (coneguts com whey protein ). Alguns ofereixen proteïna procedent de l’ou, el pèsol o la soia. Entorn del 70% d’aquest suplement està compost per proteïnes, encara que també conté greixos i lactosa.

3. Suposen algun risc?

És molt difícil que la ingestió de proteïna provoqui efectes secundaris en el consumidor. Cal prendre dosis molt altes d’aquest nutrient perquè això succeeixi i, en cas que això ocorri, serà a llarg termini. L’excés de proteïna pot provocar problemes hepàtics i renals, així com un augment del nivell d’àcid úric, però per a això han d’ingerir-se quantitats molt elevades. No és útil ni saludable que el nostre cos s’acostumi a obtenir la font d’energia de les proteïnes.

4. S’ha de prendre alguna precaució?

Sí. Abans de res, és fonamental que un dietista-nutricionista professional aconselli i assessori sobre el seu consum, a més de que supervisi el tipus de producte. Mai s’ha d’autoadministrar sense control. A més, ha de comprar-se en una botiga autoritzada per a la seva venda i conèixer la marca i la seva composició, que ha d’estar indicada en la seva etiqueta.

5. Llavors, són efectius els batuts de proteïna?

Img batut dieta hd
Imatge: USDAgov

Si l’objectiu de qui els pren és augmentar les proteïnes en la seva dieta, el seu ús no té sentit. Si es menja bé i s’inclouen aliments variats, és recomanable no beure’ls, ja que aquesta aportació de proteïnes extra es pot aconseguir a través de l’alimentació . Si cada dia es consumeixen una o dues racions de carn, peix, fruita seca i lactis, resulta suficient.

6. Si els bec, garanteixo que guanyo múscul?

No. Que una substància com la proteïna estimuli determinades vies que portin a fabricar massa muscular no vol dir que tot aquell que les consumeixi generi múscul. Això no és un suplement miracle. Perquè el cos fabriqui fibra muscular, han de seguir-se unes pautes (alimentació sana i variada, exercici físic i entrenaments, descans) supervisades per un expert.

7. Com es comercialitzen els batuts de proteïnes?

Aquests productes es venen de tres maneres:

  • 1. Concentrat de proteïnes. Aquest batut està compost per la proteïna que s’obté del primer processament del sèrum de llet. És el més barat i el més venut i recomanat. A més de proteïna (al voltant del 60%), aquest producte també té greix i colesterol (en nivells baixos), així com una quantitat bastant elevada d’hidrats de carboni.
  • 2. Aïllat de proteïna. A partir del primer concentrat de proteïnes, s’elimina encara més quantitat de greix i de lactosa. Així s’obté un producte amb major
    percentatge de proteïna (que pot aconseguir el 95%). Aquest batut és més car que el concentrat, pel fet que la seva elaboració és més complexa. En general, resulta més fàcil de digerir.
  • 3. Hidrolitzat de proteïna. És el producte més car. S’obté una hidròlisi de proteïna, la qual cosa permet una major i millor assimilació en ingerir-la. Es tracta
    del suplement sobre el qual més atenció reclamen els experts, ja que pel seu elevat preu sovint s’embeni per a obtenir més diners.

Com fer receptes de batuts casolans de proteïnes

Els batuts casolans es fan amb ingredients que coneixem, però així i tot cal tenir en compte que la clau d’una bona alimentació és que sigui equilibrada .

Algunes receptes de batuts proteics casolans són les següents:

💪 Batut de plàtan, maduixa i nous

  • Cinc nous
  • Cinc maduixes
  • Mel
  • Un plàtan
  • Un got de llet desnatada

Cal rentar, netejar i trossejar bé les maduixes i, després, barrejar tots els ingredients i batre.

💪 Kiwi i nabius

  • Un kiwi
  • 25 grams de nabius
  • Tres cullerades de gelatina de maduixes
  • Un got de llet desnatada
  • Si es desitja, una cullerada de mel

Trossejar el kiwi i barrejar bé tots els ingredients. El batut ha de ser dolç sense necessitat d’afegir mel (n’hi ha prou amb emprar un kiwi madur). No obstant això, si es desitja donar un sabor més dolç, es pot afegir una cucharadita petita de mel.

💪 Batut d’ou, civada i plàtan

  • cinc ous cuits (usa les cinc clares, però només dues gemmes )
  • dos plàtans
  • Tres cullerades de civada
  • Mig litre de llet

N’hi ha prou amb barrejar bé els ingredients fins que no quedin grumolls. Es pot prendre a temperatura ambient o deixar-ho refredar en la nevera abans (o bé afegir gels).

💪 Préssec i taronja

  • dos préssecs
  • mig got de suc de taronja
  • mig iogurt baix en greix
  • 4 cucharaditas de sèrum de llet de vainilla

Trossejar bé els préssecs i batre fins que quedi un líquid homogeni, sense grumolls.