Salta el menú de navegació i ves al contingut

EROSKI CONSUMER, el diari del consumidor

Cercador

logotip de fundació

Canals d’EROSKI CONSUMER


Estàs en la següent localització: Portada > Alimentació

Aquest text ha estat traduït per un sistema de traducció automàtica. Més informació, aquí.

Acidesa estomacal: 5 remeis casolans que sí funcionen

La cremor d'estómac és un problema freqüent que pot causar lesions en l'esòfag, si es produeix de manera recurrent i no es tracta de forma adequada

  • Autor: Per
  • Data de publicació: Dilluns, 08 de Octubre de 2018

L'acidesa estomacal, també cridada cremor estomacal o pirosis, és un problema de salut recurrent al nostre país. Es calcula que la quarta part de la població sofreix o ha sofert els seus símptomes. Uns símptomes molt desagradables que es caracteritzen per la sensació de cremor (una espècie de coïssor interior que recorre l'aparell digestiu des de l'estómac fins a la gola) i que, a més de dolor, poden provocar lesions en l'esòfag quan no es tracten de manera adequada. Hi ha certs aliments i begudes que l'afavoreixen. En aquest article desvetllem quins són i què fer per alleujar-la.

Existeixen molts desencadenants per a un episodi puntual d'acidesa estomacal. Un bec d'estrès, unes copes de més, un menjar abundant o un plat massa condimentat basten per posar a prova el nostre estómac. Aquests excessos estan entre les causes més freqüents, juntament amb la ingesta de certs medicaments (com l'ibuprofeno) o etapes concretes de la vida, com l'embaràs. Durant la gestació, aquesta cremor és un problema bastant habitual i té una explicació molt senzilla: a mesura que creix el ventre, augmenta la pressió sobre l'estómac, la qual cosa afavoreix el reflux.

Quins aliments causen acidesa

Imatge: lenyvavsha

No totes les persones som sensibles als mateixos aliments. És important tenir això present. Amb tot, sí que hi ha alguns aliments i begudes que donen més problemes que uns altres.

  • Preparacions: els aliments i plats més grassos (com els fregits, estofats o guisats pesats), les salses denses o la xocolata retarden el buidatge gàstric i poden ser problemàtics.
  • Begudes: el cafè, el te, els refrescs carbonatats i l'alcohol afavoreixen l'acidesa.
  • Fruites, hortalisses, condiments i espècies: l'all, el pebrot, el vinagre, el pebre de Cayena i altres picantes causen moltes vegades cremor d'estómac. També succeeix amb els cítrics i els seus sucs (taronja, aranja, llimona...) i amb els tomàquets i les seves salses.

Remedios casolans per alleujar l'acidesa: no tot val

Imatge: efired

Atès que l'acidesa estomacal és un problema tan freqüent (i fàcil de provocar), també és senzill trobar suggeriments de tot tipus per intentar solucionar-ho. Exemples hi ha molts, com beure un te d'enciam, prendre una cullerada de mostassa, mastegar llavors d'anís, menjar una barreja de pinya i papaya o ingerir un suc de patata crua, entre uns altres. Algunes d'aquestes propostes poden tenir una mica de sentit (la papaya i la pinya contenen enzims que faciliten la digestió de la carn), mentre que unes altres, com la patata crua, són una idea pèssima.

Els següents són cinc remeis casolans per alleujar l'acidesa estomacal que sí funcionen i no suposen cap risc per a la salut:

  • 1. No menjar just abans de fer exercici. Saltar, córrer, fer abdominals o adoptar postures estranyes no afavoreix la digestió i, en canvi, pot provocar el reflux àcid i la cremor d'estómac. Fer una passejada lleuger sí pot ser beneficiós.
  • 2. No menjar just abans de ficar-se al llit. És recomanable donar-li temps a l'estómac perquè faci la digestió, i el millor per a això és romandre asseguts o estar dempeus. És a dir, mantenir l'esòfag en posició vertical. Els experts aconsellen sopar lleuger i deixar passar un parell d'hores entre el sopar i el moment en què ens anem al llit.
  • 3. Dormir amb certa inclinació. Quan ens fiquem al llit, el nostre esòfag queda en posició horitzontal. Si tenim problemes en la connexió amb l'estómac i aquesta es relaxa, és més fàcil que els sucs gàstrics es desplacin. Elevar el cabecero del llit o el matalàs a la zona del tors és bastant útil per evitar l'acidesa a les nits.
  • 4. Fugir dels menjars copiosos. Menjar de més, omplir-se massa o triar aliments de difícil digestió està directament relacionat amb l'acidesa estomacal. És recomanable optar sempre per receptes saludables, més frugales i moderades. Si la nostra intenció és menjar plats grassos, procurem que siguin poc abundants i fer-ho de manera ocasional.
  • 5. Evitar la roba molt ajustada en la cintura. Les peces molt prietas, sobretot a la zona de la cintura, exerceixen pressió en l'estómac, entorpeixen la digestió i poden propiciar la sensació d'acidesa.

Aquestes mesures (moltes d'elles, preventives) són eficaces per a un moment puntual d'acidesa. Si patim de cremor d'estómac de manera recurrent, serà necessari consultar amb el metge per determinar la causa, establir el millor tractament i evitar lesions de gravetat en l'esòfag.

Etiquetas:

acidesa Digestió

RSS. Sigue informado

Quan publiques un comentari acceptes la Llei orgànica de protecció de dades (LOPD)

Et pot interessar:

Infografies | Fotografies | Investigacions
Fundació EROSKI

Validacions d’aquesta pàgina

  • : Conformitat amb el Nivell Triple-A, de les Directrius d’accessibilitat per al contingut web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validació del W3C indicant que aquest document és XHTML 1.1 correcte
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validació de feedvalidator.org indicant que els nostres titulars RSS tenen un format correcte